Pokerspelet har börjat…

missilanfall

En förvånad värld åser hur USA vräker in 60-talet missiler över en syrisk flygbas, som en påstådd vedergällning för kemisk krigsföring.  Samtidigt som FN:s säkerhetsråd fastställer att det saknas övertygande bevis för att Syrien genomfört gasbombningen, deklarerar Trump att USA struntar i FN och agerar på egen hand och efter eget godtycke.

Trots att västvärldens politiker hyllar Trump för att ha ”återtagit kontrollen” inser de flesta att vi står inför ännu en False Flag-operation, genomförd för att hindra Syrien och Ryssland att fullfölja segern över de USA-allierade rebellstyrkorna i ISIS, Al Nusra och Al Qaeda.  Den bombade flygbasen utanför Homs är den som också står för attackerna mot USA:s rebellstyrkor. ISIS håller på att förlora greppet om Idlib och Al Qaeda detsamma i Raqqa.

Mönstret följer samma CIA-influerade strategi som vi redan sett i Irak 2003 och Libyen 2013. Syftet är att krossa den befintliga strukturen av nationalstater i Mellanöstern för att kunna rita en ny karta, med småstater under USA:s och Israels kontroll.  Att två så radikalt olika presidenter som Obama och Trump agerar efter samma mall i detta sammanhang visar att det är militären och CIA som själva fattar besluten.  Trumps högröstade och aggressiva attityd passar bra för militären, som nu kan gå vidare utan bekymmer för världsopinionens reaktioner, FN:s kritik och Rysslands eventuella agerande. Att Trump dessutom genomför denna attack med Kinas president sittande i sitt feriepalats i Florida visar på ett totalt förakt för världssamfundets åsikter.

Omvärldens reaktioner kan bara påverka i vilken takt övertagandet av Mellanöstern sker, inte OM det skall ske eller inte.  Att Trump äventyrar såväl världsfreden som ett möjligt ekonomiskt sammanbrott av världsekonomin bekymrar honom tydligen inte.  Livet tillsammans med en pokerspelare lär inte bli lätt framöver. Tyvärr är det våra liv som ligger i potten.

Mer om USA:s Mellanöstern-strategi finns att läsa i mina februariartiklar och i NEO:s utmärkta sammanfattning.

Peter Krabbe

Annonser

87 Responses to Pokerspelet har börjat…

  1. ragnhild says:

    Slik kan bare du uttrykke det Peter Krabbe. Og det, uten å gå omveier (pakke det inn så at säga).
    Takk for din klarhet I responsen. Legger til denne som jeg flettet inn nederst i forrige tråd:
    moonofalabama.org Dette er en lenke fra journal-neo.org

  2. Sture says:

    Peter,
    för att få klarhet i vad som händer i världen bör man ställa sig frågan: ”vem tjänar på det?”. Och vem tjänar på den senaste incidenten i Syrien ? Israel och IS tjänar på den.

    Syriens Assad och Putin vet mycket väl hur världssamfundet skulle reagera om de skulle använda sig av kemisk stridsgas. Världssamfundet skulle reagera med avsky och genast kasta sig över Assad och Putin – vilket det också gjort. Och därför vore också detta att använda sig av kemisk stridsgas det sista som skulle förespegla Assad och Putin. Ryska bomber räcker mycket väl för att jaga bort IS.

    Därför är detta en false flag-operation utförd av – antingen IS själva genom att lagra stridsgas i de byggnader de visste skulle bli utsatta för bombanfall, eller av Israels säkerhetstjänst, Mossad. Det hela (=rapporterna) kan också ha upphaussats av media för att skapa krigsstämning mot Assad och Ryssland.
    Hursomhelst visar detta på Trumps svagheter – han är alldeles för impulsiv. Detta är farligt. Och han är här inte ett dyft bättre än Bush, som startade Irakkriget. Sedan skall han naturligtvis inte heller ha med sin svärson, Kushner, i sin egen regering. Då blir han en känslomässig fånge till sin egen dotter (som han avgudar) och inte längre kan tänka klart. Om han skulle gå emot Kushner, som vad jag förstår är globalist, så går han också emot sin egen dotter. Så i valet mellan Kushner och Steve Bannon, väljer han bort Steve Bannon. En oroande utveckling. Man måste ha bort alla sådana känslor när man bedriver politik. Han skall naturligtvis sparka ut Kushner.

    Trump hade tänkt använda sig av Kushners kontakter med Israel. Faran är att han blir deras gisslan. Han är mycket naiv i denna fråga, om man säger så, vilket han delar med merparten av de kristna samfunden i USA (och världen).
    Nu tror ju inte jag att sista ordet är sagt om Trump. Han kommer att ändra sig många gånger om – också om sin inställning till Israel, Assad och Putin. Och jag tror inte att han kommer att ge upp kampen mot globalisterna (bland vilka Israels Mossad ingår). Detta blir ett mycket turbulent år – men det goda kommer att överväga.

    • peterkrabbe says:

      Håller med dig om detta, Sture, även om jag har lite svårt att dela din beundransvärda optimism!

      • Sture says:

        Peter,
        jo, det förstår jag.

        Det har faktiskt taget mig flera decennier att komma fram till vad jag tror på idag, så jag gör mig inga förhoppningar om att ”omvända” någon på denna sida. Jag sår ett litet frö med vetskap om att det kommer att ta många år innan detta frö börjar växa. Men gott så.

        En gång i tiden var jag ateist precis som du, Peter, en ganska bestämd sådan faktiskt. Men blev efterhand varse (genom egna erfarenheter och studier) att det finns en andlig verklighet vid sidan om den materiella. Min optimism beror alltså på att jag ser den materiella verkligheten, om vilken vi verkar vara ganska överens (=halva verkligheten) men också den andliga, där vi är oense (=den andra halvan) och det är denna som gör mig optimistisk.
        Jag har t. ex. väldigt svårt att slå ifrån mig det som den f. d. brandmannen Mark Taylor berättade att Gud sagt till honom 2011 och senare 2014 om Donald Trump och presidentskapet. Likaså det som frikyrkopastorn Mike Thompson sade att han upplevt 2005 i ett samtal med Gud, och det som Kim Clement sade i flera predikningar 2007, 2009 och 2014. Det är på pricken vad som senare utspelade sig – klockrent. I dessa vittnesmål säger Gud att han står bakom Donald Trump och att Trump kommer att ”bli en bedjande president”, vilket han inte sägs vara vid sin installation. Allt detta har jag tidigare berättat om på denna sida (och det finns på YouTube). Därför kommer jag att fortsätta stödja Trump även om jag kommer att ogilla och motsätta mig en del saker som han gör – som nu dessa raketer mot Syrien.

        • Sture says:

          Jag kan tillägga att jag dock är extremt pessimistisk när det gäller Sveriges utveckling. Mitt enda hopp står här till att utvecklingen i USA kommer att kunna påverka Sveriges och Europas utveckling i något positiv riktning – för övrigt är det nattsvart.

          Bönen är viktig! Sverige är ett av de mest sekulariserade samhällena i världen. Här är det få som ber Gud om hjälp. Svenskarna kommer därför inte heller att få någon hjälp utan får klara sig själva – vilket de inte kommer att göra.
          Helt annorlunda förhåller det sig med USA, där en mycket stor del av befolkningen, kanske rentav en majoritet, är kristet Gudstroende. Dessa kommer att vända sig till Gud om hjälp – och de kommer då att få denna.
          Detta ligger också i profetian från Kim Clement om att Trump kommer att bli ”en bedjande president”. Trump kommer nämligen att hamna i så mycket svårigheter att han kommer att vända sig till Gud om hjälp (born-again Christian som han är). Och denna hjälp kommer han då att få.

    • Anna says:

      @Sture!
      Trump väljer inte längre, det är andra som väljer åt honom! Israels roll är inte att ta USA eller väst i gisslan, snarare Israel har varit USA-s och västmakternas förlängda arm (och gisslan) som använt Israel som Mellanösterns militära stormakt med det bästa militära högteknologik och aldrig sinande ekonomisk stöd! Israels enda roll var att behålla kontrollen över mellanöstern
      Det har varit hittlils mycket framgångsrikt! Det var Ingen match mot undermåligt militärt utrustade arabländer att hävda sig emot för 30-40 år sedan. Läget är däremot helt annorlunda idag! Israels öde avgörs i samma sekund när landet inte ”fyller” någon funktion längre…….

  3. Anna says:

    Tack för snabb reflektion Peter! Spelet skulle jag kalla för Rysk Roulette och den enda kulan är reserverad för den imperialistiska/globalistiska/sionistiska packet! Mina sista förhoppningar angående Trump dog i morse! Han lyckades bryta VARENDA LÖFTEN om de utrikespolitiska Visioner som har ”burit in” honom i Vita Huset!
    Har länge haft en otäck ”Intuition”om att Syrien skulle ha en avgörande roll i världspolitiken. Ryssland har reagerat (se länk) och eskalationen går inte att förhala längre…..
    Och Europa befinner sig i en lågintensiv krig som har drabbat senast Stockholm!

    http://theduran.com/breakingrussia-suspends-flight-safety-agreement-us/

  4. Lillian says:

    Det är mycket som har sopats under mattan tidigare. Men i dag räcker det med att skrapa lite´ på ytan för att få fram saker som många glömt eller aldrig tänkt på.

    Jag tittade på ”Uppdrag Granskning” i veckan, del 1 av 2. Del 2 kommer i nästa vecka.
    Men i den här länken får man en sammanfattning av båda.

    http://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/paven-hjalpte-sspx-efter-skandal-med-forintelsefornekande-biskop

    Med vänlig hälsning
    Lillian

  5. angela says:

    Ja, det var mycket välregisserat och t o m Kinas president var där. Och det märkliga att samtliga stormakter GB, Frankrike, Italien m fl var informerade. Märkligt om de inte också varit med i upplägget? Svårt att tänka mig att de inte haft synpunkter på det. Således har de ”konspirerat” om vad som skulle göras och hur. Låter väldigt konstigt. Även den ryska och syriska militären. Jag hade inte möjligheter att följa det hela tiden men Trump sades det, hade förelagts fyra förslag och han valde det som orsakade minst skada. Någon som vet något om det?

  6. angela says:

    Många tvivlar på att Syrien låg bakom angreppet. Bl a tidigare brittiske ambassadören Peter Ford som har en gedigen erfarenhet. I avsnittet anges också andra länkar.

    http://snaphanen.dk/2017/04/07/er-trump-blevet-fuppet/

    Hans Blix som intervjuades i Studio Ett den 6/4 tvivlade också. Likaså Stefan Lindgren 8 dagar.

    http://www.friatider.se/kriget-v-cker-fr-gan-r-usa-en-demokrati

  7. Alve says:

    Angela- var kommer den uppgiften ifrån att Trump valt det förslag av fyra som orsakade minst skada? Vad menar du med ”även den ryska och syriska militären”? Menar du att de var med på det hela ? – Är allt fake?

    • angela says:

      Den ryska och syriska militären underrättades om anfallet så de ryska och syriska i alla fall högre militärerna kunde sätta sig i säkerhet och förmodligen flyttade de väl material, flygplan o dyl. I den mån de hann. Jag vet ju inte när de blev förvarnade. Det hörde jag på SR, P1. Det sas att militären, ryska och amerikanska hade en särskild kanal. Och det har väl inte hemlighållits. Jag har hört det tidigare för att undvika missförstånd. Så det är uppenbart att det inte skulle vara en krigshandling i sig utan stod för något annat. Om syftet kan vi bara spekulera. Så man kan inte säga att de var med på det. Det tror jag inte men de var förvarnade om anfallet. Man var inte ute efter att döda eller skada någon. Och det måste ju ha varit det fjärde förslaget som Trump valde. Kan det ha varit CNN eller ngt som everykindapeople visade?

      Ja, de fyra förslagen där han valt det sista var det jag frågade er andra om för jag vet inte och jag tänkte att kanske någon annan hört eller sett det. Kan ha varit på nätet någonstans. Men är inte bergsäker. Men vad jag förstod kom det från Trumps regering och att det diskuterats och då har väl de andra länderna som visste det här varit inblandade. Det slog mig också på natten när jag funderade vilken Jordaniens kung Abdullah företrädde att det kunde varit amerikanerna själva (militären, CIA) men det skymtade bara förbi jag var nog lite låst av kung Abdullahs närvaro för att tänka om amerikanerna själva.

      • Sture says:

        @ Angela,
        jag tror att Alex Jones redan igår förde fram det som du här berättar – att man i förväg underrättat om anfallet och att inga personskador förekom.

      • Anna says:

        @Angela!
        Jag citerar dig: ”Den ryska och syriska militären underrättades om anfallet så de ryska och syriska i alla fall högre militärerna kunde sätta sig i säkerhet och förmodligen flyttade de väl material, flygplan o dyl. I den mån de hann. Jag vet ju inte när de blev förvarnade. Det hörde jag på SR, P1”

        Det kallas den optimala FAKE NEWS! Sorry! Alex Jones och Infowars har en tvivelaktig rykte som seriös källa…….Ryssarna hade Ingen info men har varit förberedda. Att det inte blev värre beror enbart pa samordingsavtal mellan USA och Ryssland som ryssarna sagt upp samma dag när angreppet pa Syrien ägde rum.
        Nästa angrepp kan sluta väldigt illa. Ryssarna är inte bundna till denna ensidiga avtal längre….

  8. angela says:

    Publicerades den 29 apr. 2014
    Disturbing clips from Islamist terrorists in Deraa Syria near Golan heights shows the use of chemical weapons against Syrian soldiers. one clip shows gas shells exploding below Tel el Jabye hill. The other clip shows corpses of Syrian soldiers with no apparent injuries to body but apparent blistering to the faces characteristic of chemical weapons. Some soldiers seem to have tried to take out their gas masks but did not have time to don them on, while other are holding their throats apparently choking.
    The Islamist terrorists who took the videos, belong to Jubhat el Nusra which is affiliated with Alqaeda. Jubhat el Nusra is openly armed and supported by the USA. Syrian army regiment 74 is only 15 Km away from Israeli IDF artillery positions in the Syrian occupied Golan.

    Original Videos
    youtube.com/watch?v=ljXgLwXmZFM#t=612 youtube.com/watch?v=d6rCg47wEos

    Titta in på http://everykindapeople.blogspot.se/2017/04/vem-och-varfor.html och

  9. Sjökaptenen says:

    En tråkig utveckling vi har fått i världen trots alla förhoppningar kring Trump verkar det som den suicidala krigshetsar fraktionen fått övertaget. Vi är snart i samma kritiska skede vi var i innan president valet i USA och ett storskaligt krig mellan öst och väst kommer att leda till storskalig ödeläggelse som världen tidigare ej har skådat.

  10. Anna says:

    Kan det finnas tydligare bevis än CNN-s hyllning till den stora Presidenten Trump? Finns någon som fortfarande tror att det finns möjligheter till diplomatiska lösningar? Har folk inte fattat att Europa befinner sig i krig? – dock inte på den egna kontinenten! Inte än…….
    Är det för sent att börja analysera Trumps handligar och sluta upp att försöka förstå innebörden i hans utsagor? Är det bara jag som börjar uppmärksamma att de trovärdiga utländska nättidningar har fått in ”trollen” genom bakvägen som ”hjälper oss” att förstå rationaliteten i USA-s utrikespolitik? Nättidningar som jag betraktade som pro-Trump är väldigt ”tysta” idag när Trump uppenbarligen svikit den amerikanska folket!

    ”“I think Donald Trump became president of the United States last night. I think this was actually a big moment.”

    http://theduran.com/cnn-praises-trump-for-his-war-in-syria-compare-him-to-harry-truman-video/

    • angela says:

      Europa är redan i krig och har varit länge. Svenska fredsforskare har konstaterat det för åratal sedan. Folk tror att det med krig menas att man skjuter och bombar och gör det över hela landet. Så är det inte. Krigar gör man på många olika sätt. Man kan använda sig av en lastbil t ex…känns det välbekant? Eller genom barnafödsel. Lastbilen är modern för på medeltiden och tidigare hade de inga lastbilar men barnafödslar är urgamla sätt. Migration . Invasion och krig är samma sak. Det räcker med att sabotera kommunikationer, el, tel så stannar landet. Jag läste nyss i Aftonbladet eller Expressen om att mobilerna inte fungerade i Stockholm under attentatet men tack och lov hade några fasta telefoner kvar.

      Jag har tidigare visat småfilmer tagna av vanligt folk från Aleppo och Mosel – I delar av staden levde folk helt vanligt vardagligt liv. De hörde kriget på avstånd och skrattade lite innan de tog sig ett dopp i bassängen. Och nojsade. Stefan de Mistura konstaterade för länge sedan att folk inte behövde fly det gick att bygga flyktingläger på plats i Syrien. För hela Syrien, Irak och de länder som har krig är inte drabbade över hela landet. Många experter har konstaterat det. Men politiska partier vill ha röster för att få makt och lyxliv. De parasiterar på folks godtrogenhet och okunskap. Och inbillar folk att de är goda. Det är aldrig något gott att ljuga för människar och lura människor. Det är fult , skamligt och avskyvärt. En del gör allt för pengar. När jag anklagade i en kommentar fru Clinton och Wallström för deras krokodiltårar över offfrade kvinnor och barn. För vad då? Jo den ena ville bli president i en stormakt och den andra hade måklet inställt på ett FN- jobb. Ställ dem till svars för tusan!

      Jag kan tala om hur det var på Arafat-tiden. Vi trodde att hela landet var en enda grushög. För det var det vi fick se och hur Arafat leddes ut ur ett hus som mera såg ut som ett hönshus och han sov på en usel brits därinne och mötte pressen utanför ”hönshuset”. Det blev en chock när vi fick se andra bilder genom nätet. Man kan inte ljuga längre. De hade det likadant som vi. Där fanns gator, hus, villor, affärer med massor av livsmedel, moderna kläder, senaste modet och lägenheter så flotta så de flesta äldre generationer aldrig sett i Sverige. De hade t o m en röd matta för etablissemanget att gå på när det var någon förlustelse. Det är skandal att man lurar svenskarna på detta sätt att ge sina surt förvärvade slantar och leva i misär och inte ha r¨d till något för att de ska försörja dessa. Vårt etablissemang är lurendrejare och skurkar.

      Jag tål snart inte höra deras skitprat och floskler vid attentaten. Det är etablissemanget som är de skyldiga. Ska ge några några länkar till några artiklar som belyser just detta.

      http://avpixlat.info/2017/04/08/se-vad-som-hande-igar-eftermiddag-i-sverige-vem-hade-trott-det/#more-201109
      http://avpixlat.info/2017/04/08/bava-mande-vara-forfader-gora/
      http://erixon.com/blogg/ Andra gången och tryggheten är borta
      http://samtiden.nu/2017/04/politikerna-har-bjudit-hatet/

      Det finns många som nu börjar med ansvarsutkrävning . Jag har själv gjort det i kommentarer.

      • angela says:

        När Löfven blev statsminister 2014 erkändes Palestina som stat. Det första de gjorde. Vore det inte bättre att erkänna Sverige som ett suveränt land. Men det vill han inte vi skall fortsätta vara lydstat i EU. Biståndet till lillepluttlandet Palestina ökade till 1, 5 miljarder. Ett land så stort som Blekinge??!! Har Blekinge någon gång fått ett så gigantiskt bistånd?? Nej de får betala. Sedan hade de mage att ge lanthandlarna på landsbygden för att folk skall få mat för dagen 35 miljoner!!!! I glesbyggdsstöd! 35 miljoner? Och detta går igenom utan att folk reagerar eller ens har en aning om det. STÄLL politikerna TILL SVARS! Acceptera inte deras bull-shit!

        http://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2014/10/sverige-erkanner-palestina-och-okar-bistandet/

        http://www.helahalsingland.se/allmant/inrikes/lanthandlare-i-glesbygd-far-35-miljoner-i-stod

        För att inte tala om alla andra länder som de vräker våra pengar över. Och organisationer som FN och EU. Och alla dåligaaffärer. Jag har nämnt det förut, NUON, inköp av atomkraftverk som skall läggas ned, Post nord. m m

        http://avpixlat.info/2017/04/08/lordagsmorgon-om-statens-misslyckade-affarer-i-utlandet/

          • peterkrabbe says:

            Problemet med Lars Berns inlägg är att det bara ger halva bilden. Kolonialismen finns där naturligtvis som en faktor för det hat som vuxit fram hos de ”exploaterade”, politikerna har definitivt ansvaret för hur frågan hanteras i nuläget. Det blir tyvärr allt vanligare att skylla terrorismen på västvärldens försyndelser de senaste tre hundra åren i syfte att ge oss själva ansvaret för den. ”Skyll er själva”. Man skall dock inte glömma att terrorismens ursprung ligger i motsättningarna mellan religionerna, främst islam och kristendomen och sker mot bakgrund av ”jihad”. Huvudansvaret ligger därför hos imamers och andra radikala islamisters heliga krig mot alla icke-muslimer. Programbladet är de heliga skrifterna i islam, som i sin tur bygger på judiska skrifterna och som ser jihad som den rätta vägen att göra islam till världens ledande och helst enda religion. Jihad har funnits i 1400 år och har INTE sina rötter i kolonialismen.
            Terrorverksamhetens enda syfte är att skrämma oss till att erkänna islam som allas vår religion, det är oerhört krystat att skylla detta på det faktum att vi i Västeuropa har haft en överlägsen teknologisk och humanistisk utveckling. Kolonialismen har inte enbart varit av ondo för utvecklingsländerna, som vi konstaterat tidigare i våra diskussioner. Den har också höjt nivån på samhällsbyggande från en ren stamkultur till nationalstater med möjligheter att delta i det internationella samfundets handels- och kulturutbyte.
            Vår västerländska teknik har omvänt gett islams predikanter de verktyg man behövt genom internet och global kommunikation som fört oss fram till den terror som blivit jihads främsta propagandamedel. Att återta dessa verktyg är förvisso politikernas uppgift, hur det skall ske utan att ödelägga vår egen kultur är en fråga som man borde ställt sig för mycket länge sedan.

            • angela says:

              Jag instämmer fullkomligt i att det bara är halva sanningen och ingen komplett bild. Däremot har han rätt i rubriksättningen ”Ansvaret för terrordådet ligger hos våra egna politiker!”. För de har berett vägen för det. Och det är de ansvariga för. Trots att de vill smita från det ansvaret. Men fortfarande har folket makten att förändra det i valet och genom att arbeta för ett utträde ur EU.

              Och precis som du reagerade jag på det han skrev om kolonialismen. Jag instämmer helt i dina kritiska synpunkter.

              • angela says:

                Att försöka skuldbelägga västvärldens folk för kolonialismen är bara ett sataniskt fult knep för att få folk att acceptera globaliseringen. De exploaterade länderna har mycket stor del i den exploateringen. Korrupta ledare och tyranner har gjort sett. Utan dem hade det inte gått att exploatera något. Folken får kanske skylla sig själva till stor del som inte tar tag i sina problem.

                Terrordådet i Sverige och i övriga väst följer samma schema. Globalisternas vedervärdiga prat om ”leva på som vanligt” medan de själva förser sig med livvakter och låser in sig i sina bunkrar. Visa kärlek, kärleksbomba, gemensamhet, hålla varandra i hand och ha manifestationer känns ytligt och oförskämt. Vi ska hålla i hand och kramas.

                Nej tack. Det känns oerhört cyniskt och kvalmigt. Det räcker så bra att människor visar respekt för varandra och uppträder civiliserat och värdigt. Och så skall kändisvärlden uppträda. Alla ser sin chans att plötsligt att få stå på scenen och få spela god och kärleksfull. Och journalisterna springer som skållade troll för att få sitt scoop. Politikerna visar upp sig för att få ok-stämpeln för sin godhet och kunna värva ytterligare röster för att få behålla makten. Det är bara vämjeligt.

                Det hade varit bättre om alla kunde sett till att inte detta hade hänt. De människorna som gjort allt de kunnat för att stoppa denna makabra utveckling är de som verkligen visat omtanke och medmänsklighet. Jag tackar dem i djupet av mitt hjärta.

                Just nu drabbades koptikerna. Igen. Hur många beklaganden kommer de att få i världspressen?

                • Sture says:

                  @ Angela,
                  Det värsta med allt detta är att vårt folk är helt försvarslöst mot denna terror och vi kommer inte att få hjälp av polisen (de har inga resurser) eller militären (ty de finns inte). Så hur skall vi kunna försvara oss? I USA är man oerhört mycket bättre rustade och det är en av anledningarna till att det ser mycket ljusare ut för det amerikanska folket än för Europas befolkning. Läs gärna denna artikel om den amerikanska vapendebatten och tyck till: http://denamerikanskavapendebatten.blogspot.no

                  • Peter Grafström says:

                    Bäste Sture
                    Jo Usa är bättre förberedda för terrorn DÄRFÖR ATT DET ÄR USA/NATO SOM ORGANISERAR DEN!!
                    Via ombud. Och med den låga medvetenhet som är förhärskande bland allmänheten, är det en smart ide. Genom att själv ha full kontroll, kan imperiet rikta terrorn mot imperiets provinser, tex Sverige. (Jag undviker klartext beträffande det aktuella fallet, ibland är tiga det klokaste)
                    Vidare kan makteliten förhindra att terrorn riktas mot oligarkin själv. Det argumentet används diskret för en sorts halvmedveten del av eliten.(Jag syftar i första hand på US/UK+, svenskar har noll inflytande) Dom som inte vill tro det värsta om den överhet som ger dem dess karriärer. I den kontexten är infiltration och hemlighetsmakeri därom självklart.
                    Och det finns en förståelse inom såna kretsar för att man ibland även måste släppa till några riktiga terrordåd för att infiltrationen inte skall äventyras. (Jag anser inte att det aktuella svenska fallet är av den sorten) Dom som fattar inser att dom antagligen kan göra ont värre genom att exponera hur eliterna väljer vilka som skall drabbas respektive skyddas. Så det tigs.

                    • Sture says:

                      @ Peter Grafström,
                      förutom att du missuppfattade vad jag menade med att det amerikanska folket är bättre rustade (du kanske skall läsa länken först), så var just detta ditt inlägg ganska obegripligt.

                    • Du skrev att amerikanerna är bättre rustade och menade alltså att du tänker dig att tex lastbilschaufförer som tappar kontrollen (med eller utan avsikt), ska bekämpas, med skjutvapen?
                      Och var ser du exempel på att amerikanerna ingriper framgångsrikt? Det är ju skjutningar titt som tätt i Usa, både riktiga och alltigenom fejkade. Vapenförsäljningen har gått strålande där iaf har jag läst. En gång för länge sen var det sant att vanliga amerikaners beväpning faktiskt minskade brottsligheten påtagligt. Carroll Quigley nämner det och sambandet med att det blev billigt att köpa vapen under en period på 1800-talet. Frågan är om dagens utbud av vapentyper fungerar så?
                      Om mitt inlägg var obegripligt tycks det mig att du tror på den officiella förklaringsmodellen där det inte rör sig om ngn inom Nato/Usa som tillsåg att attentatet hände vid en speciell tid och plats så att det fungerade som ett styrbart vapen? (Jag menar inte medelst hypnos eller ngt annat avancerat utan mha kontaktpersoner som med psykologisk insikt verkar för eliterna på markplanet i vid bemärkelse) Ett sånt arrangemang ger möjlighet att vidta såna åtgärder så att viktiga individer ur etablissemanget inte drabbas, vilket underlättar starkt för att uppnå diskret konsensus bland insiders.
                      Det intrikata schemat är nämligen vad jag menar är det överlägset mest sannolika i samtliga hittills förekommande terror-incidenter sen många år. Men tanken är fri.
                      Vill bara påminna om Golda Meirs ord: ‘Det finns inga muslimska terrorister’.
                      Det var säkert avsett att uppfattas dubbeltydigt. Men hon visste om bedrägerierna.

                • Peter Grafström says:

                  Angela, Har du läst John Perkins ‘Confessions of an economic hitman’ – ?
                  Ditt argument om att dom är så korrupta själva är mycket utbrett bland dem som förenklar.
                  Det står ofta mellan att ta mutan eller att i bästa fall bara störtas med livet i behåll, om vi talar om den korruption som beror just av imperiets intressen. Och det beror vanligen direkt eller indirekt just av imperiet eftersom dom älskar åtstramninga vilket försvagar den moraliska motståndskraften. Det är just möjligheterna att korrumpera som gör globaliserarna så förtjusta i demokrati. Nordfront har skrivit att dom är för nationell självständighet för alla världens folk vilket är en bra inställning för samhällskritiker som vill ha det här hemma. Imperiet är vår gemensamma fiende.

              • Peter Grafström says:

                Går vi ur EU ändras våra handelsvillkor rätt dramatiskt tror jag. Blir nog en kalldusch när du för sent upptäcker det. Ska vi gå ur bör vi först ha ett starkt alternativ. OCH en realistisk plan för hur vi skall bli mer konkurrenskraftiga. Ungdomarna har inte ngn särskilt Luthersk arbetsmoral direkt verkar det..?

            • Peter Grafström says:

              Jihad har dammats av av angloimperiet och skulden ligger helt på England och det Usa som England justerade efter sina behov medelst en krigshetsande variant av kristendomen och zionismen vid ungef samma tid när Britterna började planera att utnyttja Islam, (och alltså även kristendomen och zionismen) för sina onda syften. Arabvärlden utan angloimperiets manipulerande vore som Syrien, den sista resten av den panarabiska unionen. Saudierna med sin avart av Islam hade varit helt marginaliserade. Låt dig inte som Angela dras in i Avpixlat’s Usa-kramande förenklingar. Misstänkt lite Usa-kritik där, dom verkar klart störda när man invänder. Jag inser att du är klokare men det är lätt att dras med i paniken. Det som nu sker går inte alls tillbaka till 1400-talet utan till de Brittiska orientalister efter Napoleonkrigen och senare som med DJUPT intresse och engagemang läste på om arabvärlden inkluderande epoker ännu längre tillbaka(900ekr) och SYSTEMATISKT UTNYTTJADE det för sina onda syften. Dom stödjer underutvecklande och bakåtsträvande filosofier med ondskefull beräkning. Dom hyllar ett antiintellektuellt förhållningssätt. Alla de tre kulturerna Islam Kristendom (Usas ‘rapture’- variant avses) och Zionism är i sin nuvarande uppenbarelse artificiella skapelser för onda syften.
              Och attacken i Stockholm skedde givetvis med angloimperiets kännedom. Jag tror jag vet vad det var som motiverade det, men anser det olämpligt att nämna det nu.

              • Anna says:

                Citat: ” Låt dig inte som Angela dras in i Avpixlat’s Usa-kramande förenklingar.”

                Tack Peter Grafström! Själv har jag läst Avpixlat med en växande Skepsis!
                Det svänger lite för fort på denna ”oberoende” nättidning! Det fanns spekulationer att pro-Trump och anti-Trump rörelser är kontrollerade av samma krafter.Det var kanske inte alls så grundlös…………

            • Göran says:

              Jag blev väldigt förvånad av Lars Berns väldigt ytliga analys om kolonialismens eventuell skuld. Hans artikeln kändes väldigt politisk korrekt rent ut sagt.

              Det är som om det bara existerat konflikter mellan islam och väst i 300 år och allt tidigare aldrig har hänt.

              När Afrika koloniserades ökade livslängden hos afrikanerna med 100 %. Deras levnadsstandard ökade. Dock i jämförelse med hur det var där tidigare och inte i jämförelse med västvärden. Folk gör gärna jämförelsen mot hur de själva har det i Sverige.

              Visst har många kolonister inte varit trevliga (belgarna var värdevärdiga), men de har varit betydligt snällare än islams kolonisering.

              • Peter Grafström says:

                När Afrika koloniserades behövdes uppassning till kolonialherrarna och det gav naturligtvis en del inkomster att vara personal (downstairs..) för inkräktarna. Och andra uppdrag som passar för undersåtar. Men de Brittiska imperialisternas människosyn och avsikt var att överallt hålla folk i underutveckling.
                Och beträffande Islam och 300 år. Det fanns en lång förhistoria, men inget av det var avgörande. Tvärtom var det åtgärder från Britterna för knappt 200 år sen som var startpunkten till allt som pågår nu. Eldsjälar( inte uppenbart onda )akademiker och äventyrare var dom som skaffade sig djupa kunskaper om Islams historia och utnyttjade det för att förstärka det värsta dom kunde gräva fram. Britterna var till skillnad från amerikanerna sofistikerade i sin roll som omdanare av historien i en ond riktning. En parasitstekel hatar inte den näringsrika värdkroppen när den injicerar sitt förlamande gift. Den kroppen ska ju föda stekelns avkomma. Britterna lyckades bättre än andra förföra måltavlorna för sina omstörtningar.

            • Anna says:

              @Peter!
              Temat kolonialism väcker känslor, inte minst i västvärlden! Kolonialiseringen är fortfarande en mörk historisk punkt i USA och Västeuropa pga. den pågående nykolonialiseringen. Hur skulle vi kunna sakligt diskutera något i nytid när de senaste 300 års brutaliteter och dess konsekvenser blev bara en kortare stycke i historieböcker! Hur skulle vi kunna kräva slut på
              dessa helvetes konflikter i hela världen när utvecklingen till vår nytid blev bara en enda förlängning av kolonialismens historia som de flesta inte ens reflekterar över –

              Du har ju helt rätt om Islams onda avsikter. Men det finns en tydlig skillnad mellan den religiösa och den politiska islamistiska radikalism! Muslimernas politiska Islam är en bieffekt av den agloimperiet som P Grafström beskriver utmärkt här nedan.Utan kolonialmakter hade vi kontrollerat islamism som en fientlig religion men en politisk Islam som är inbjuden och transporterad in i Europas hjärta har vi Ingen chans emot längre! En politisk Islam som bara tänkt att skapa kaos i muslimska länder men dessa ambitiosa planer slog tillbaka mot oss med full kraft!

              Som motvikt vill jag nämna ”oförstörda” nationer som Kina och Ryssland! Två giganter med stark folklig identitet! Två nationer som angreps brutalt under historiens gång men aldrig kolonialiserades. Och de ”gamla” kolonialmakter som är på bettet igen- och de som har förstört en stor del av världen- driver vansinnet till ytterligheter att lägga även dessa länder i ruiner.
              För mig kolonialism, imperialism, globalism, brutal kapitalism är begrepp med samma innehåll som kommer att förinta den sista fungerade del av världen som Europa stod för……Det är smärtsamt att se att många av de ideologier som vi har skapat att kontrollera världen kommer att vändas mot oss själva……och det värsta är att det är våra ”vita” bröder, landsmän som håller i dessa vapnen…….

  11. Stig Rydmark says:

    På internet kan man hitta en artikel om White Helmets, en tvivelaktig hjälporganisation med bl.a. USA-stöd. En svensk läkatorganisation SWEDHR har slagit larm om en video som visar ett barn som sägs vara skadat av saringas. Enl. organisationen är barnet dopat och dör, men inte av någon gas. Man skyddar armar och händer under behandling vilket man inte gör på videon. Allt pekar på en false flag operation iscensatt av USA, kanske i samarbete med Israel och Saudiarabien. Den siste som skulle använda gas är naturligtvis Assad. USA visar sig återigen vara en skrupulös skurkstat. Putin hade rätt, man kan inte lita på Amerika.
    På Fria Tider sid 2 äldre har jag en text: Amerika och jag, som visar USA:s genomgående svek.

    • angela says:

      Det är nog det kanske som visas på länken black pigeon som jag tog från snaphanen. I kommentaren ovanför.

    • ragnhild says:

      Avpixlat, Fria Tider – jeg har dårlig kunnskap om dem. Finner det mer konstruktivt å se til alternative sider ute. Her er siste fra en blogg som absolutt er å anbefale. Den er rekommandert også av William Engdahl, redaktør på nok en side av kvalitet: journal-neo.org

      : http://www.moonofalabama.org//

      US-media skulle ikke gå fritt. De eier ikke skamvett!!

      • Stig Rydmark says:

        För Sverigevänner är både Avpixlat och Fria tider av intresse. Bloggar som Paul Craig Roberts och Pat Buchanans är ju starkt kritiska till USA:s utrikespolitik och menar att 95% av media i USA är politiskt korrekta. Så, tack till denna och andra bloggar som ger oss en smula hopp.

  12. angela says:

    ”Syftet är att krossa den befintliga strukturen av nationalstater i Mellanöstern för att kunna rita en ny karta, med småstater under USA:s och Israels kontroll.” Och få alla att betala i dollar. Derrivaten är en tickande bomb. Din rubriksättning ”Pokerspel” är medvetet eller omedvetet perfekt för vad det eg handlar om – pengar. Obamas krumbukter innan han lämnade Vita Huset naglade fast Trump i ett fortsatt krig och stormaktskonfrontationer. Det visar det spel som pågått före attacken mot Syrien. Trump blev tvingad av det militärindustriella komplexet. Vi måste gräva mer i det.

  13. Göran says:

    Attacken synes väldigt lustig. Att det först är en ”False Flag” kan det knappast råda något tvivel om. Det som gör attacken lustigt är att den var mer eller mindre ett fiasko. Det var väldigt små skador som den orsakade.

    Jag kan inte på något sätt klura ut vad som var avsikten med det hela. Även om man tänker, vem tjänar på detta, kan jag inte få någon klarhet i det.

    Om man plockar bort Assad kommer alla kristna och andra minoriteter i Syrien att utrotas eller kastas ut. Ska detta förhindras, då kommer det kosta väldigt mycket pengar. Varför vill Israel att Syrien ska bli ett 100 % muslimskt land där en agenda kommer att vara att utplåna Israel? Visserligen vill Israel ha en skyddszon. Hur mycket kommer den att kosta och vilka ska det vara som håller koll på denna skyddszon?

    • peterkrabbe says:

      Nåja, lustig är kanske att ta i med tanke på de drabbade. Det finns teorier om att även Breiviks attentat var en False Flag i avsikt att påverka Norges medlemskap i NATO. Skall man söka ett motiv för en False Flag i Sverige borde bakgrunden vara densamma, att få även Sverige att söka fullt medlemskap i NATO. Jag tror dock att man är på fel spår med sådana teorier.

    • Sture says:

      @ Göran, du skriver:

      ”Om man plockar bort Assad kommer alla kristna och andra minoriteter i Syrien att utrotas eller kastas ut. . . Varför vill Israel att Syrien ska bli ett 100 % muslimskt land där en agenda kommer att vara att utplåna Israel?”

      Du har inte förstått. Det är ju precis detta som Phillippe de Villiers beskriver i kommentarerna till Peter Krabbes förra artikel om den ‘förskräckliga’ nationalismen – den huvudsakliga målsättningen för de globala oligarkerna och deras hantlangare, makt-etablissemanget inom EU och i USA är att krossa kristendomen, vare sig detta är i Europa, USA eller i övriga världen.
      De som vill få detta utfört (jag behöver nog inte nämna dem) känner inga speciella band eller vördnad för de kristna. Tvärtom. Och de som skall vara deras proxyarmé är just muslimerna. (De använder sig alltid av proxyarméer och strider inte själva). De är själva inte rädda för muslimerna och har uttryckt att de ‘har kontroll’, även om det ibland kan låta annorlunda. Det är nämligen inte muslimerna som utvecklat vetenskapen och det allmänna välståndet utan de kristna, speciellt de vita kristna männen, och dessa är deras värsta konkurrenter om makten.

  14. ragnhild says:

    Jeg leser mang en analyse av aktuell hendelse i Syria, og kommer stadig vekk tilbake til et innhold som dessverre blir mer og mer sannsynlig. I tillegg har vi kommende utplyndring av Midtøstens ressurser. Og for ikke å glemme bankoligarkenes, ja til og med våre egne bank-direktørers svik overfor befolkningen. Glemte jeg myndighetene? De vet at katastrofen, bank-kollaps, pensjons-kollaps står for døren; trygder? Hvordan kan de fortsette, late som alt er såre vel. Hva feiler det dem? Er de lovet å bli tatt vare på av NWO-makerne.

    http://www.globalresearch.ca/syria-trump-may-just-have-started-world-war-iii/5583998

    • angela says:

      De som styr är det som Kennedy och Eisenhower kallade det miltärindustriella komplexet. D v s det som brukar kallas en ”skuggregering”. Det är en liten klick otroligt rika personer. D v s de rika oligarkerna. Som du riktigt räknar upp också. Och dessa finns i varje land under olika beteckningar. Småpåvar, tyranner, mobbare, i Afrika, Asien, Mellersta Östern och Kina. Vi har dem i våra regeringar, parlament, kulturinstitutioner (utbildningar , medier) och myndigheter. Fullt i SR inte minst i Tankar för dagen. De har infiltrerat överallt.

      Carl Otto Werkelid är en i Tankar för dagen som låter som han vore utbildad beteendevetare. Han behöver ju inte bevisa något i något arbete. Därför kan han sitta där som en papegoja i SR och kraxa. Han säger sig vilja veta vem man verkligen är. Vet du det själv Werkelid? Vem du är? Skall jag tala om för dig vem du är? Nej det vill du nog inte. Om du varit utbildad beteendevetare hade du vetat att de som tror att de är sina roller är de farligaste människorna av alla. De som inte vet vilka de är. De som inte har någon inre kärna.

      Vem är C O Werkelid? Hur fick han jobb som Kulturchef och jobb vid ambassaden? Du kanske skulle hålla dig till dina möbler i stället för att prata skit i SR. Ta du din gungstol och gå. Du kan sitta hemma och gunga på i din gungstol och rabbla ditt skitprat.

      Vi kan inte vackla hit och dit som mormors lilla kråka. Vi får inte skjuta budbärarna eller sanningssägarna. Då ramlar vi i diket igen.

      Och bespara folk från alla dessa charlataner som håller till inte bara i de valda församlingarna, utan i myndigheter och alla kulturinstitutioner.

      Ta en titt nu i socialdemokraterna kongress. Hur det går till. Hur gör vi med förförarna? Skall vi koppla skatten till väljarna? Låta väljarna ta ansvaret för vad de väljer. Låta dem betala för det de röstar fram. Det är ett dilemma. Vem är ansvariga politikerna eller dem som röstar på dem?

      Skulle folket bli direktansvariga skulle valhemligheten få stryka på foten och folk direkt kunna utsättas för utpressning, hot och tvång . Och det är emot demokratins grundprinciper. Det finns bara en utväg. Att hålla sig till demokratin och ansvarsutkräva. Men idag smiter de från sitt ansvar. Vi får INTE tillåta det. De politiker som nu talar på kongressen skall bli skadeståndsskyldiga /ansvariga för det de propagerar för och beslutar. DÅ först fungerar demokratin.

      Är det någon som tror att folk kan betala de gigantiska kostnader som bara utvisningarna för med sig. Läs det en gång till. Vilka skall betala? De som röstat på det eller de som INTE gjort det? Det hade Reinfeldt helt rätt i i sitt ”öppna plånbokental”. Det kommer inte att finnas pengar till något annat än detta. Alla de oansvariga barnrumpor som i twitterflöden propagerat för massinvasionen och skrämt vettet ur politikerna som varit rädda att förlora sin makt är lika skyldiga som politikerna själva. Nå snorungar i twitterflöderna är ni beredda att betala nu eller kommer ni krypande till era föräldrar då? Är ni medvetna om vad ni gjort. Ni med era ”hjärtan” målade överallt och ert fjanteri om ”kärlek”. Finns nog inget ord som är mera förljuget och belastat som det ordet.

      • angela says:

        Ta och läs kommentarerna om vad invasionen kostar en gång till. Och en gång till och tänk efter. Vem skall betala det? Du? Du som propagerat för det eller valt de usla politiker som propagerat för det? Kan du förstå du som röstat på dem vad du utsatt oskyldiga människor för? Att du förstört andra människors liv och t o m tagit andra människors liv. Tror du det hjälper sedan att ha manifestationer, tända ljus och göra blomsterberg? Försvinner DIN skuld då?

        Inte en gång man hör alla ni som ringer till Ring P1 ifrågasätta ORSAKEN . Det är i alla fall ytterst sällan. Ni har svalt orsaken med hull och hår. Låtit er duperas av en samling bedragare. Ni fokuserar bara på konsekvenserna. Det är otroligt att politiker kan gå ut och kräva att lastbilar görs om för att de inte skall kunna stjälas, eller stopp för att bilar inte skall kunna köras och man har redan börjat kalla krigshandlingen för lastbilsdåd! Är ni riktigt kloka?

        Det är vare sig bussar eller lastbilar som begår dåd, Det är människor. Det kostar enorma summor att ta hand om det ni vållat ni som röstat på dessa charlataner och i rättvisans namn är det ni som skall betala. Det är ytterst orättfärdigt att de som röstat mot, kämpat mot skall få stå för kostnaderna i liv och i sin vardag. Det enda liv människor har skall förstöras av lättpåverkade, okunniga och omdömeslösa vettvillingar. Det är ruttet och ondskefullt. Det är den mörka kraften.

        • ragnhild says:

          ”Blunt” ærlig, som jeg definerte en mye kortere uttalelse et annet sted. Takk angela. Det tilspisser seg, og derav alt mer viktig å kalle en spade for en spade.

  15. angela says:

    http://www.friatider.se/falsk-tv4-nyhet-om-rysk-p-verkan

    Där kan också läsas om att Trump ringde upp Löfven sen söndags kväll och Bildts twitter om attentatet.

  16. angela says:

    Ring P1 Bertil ringer. Programledaren men det är en förenklad bild alla muslimer gör inte så. Titta på kopterna där några muslimer tänt ett ljus. Det kunde vi höra tidigare i SR på morgonen.

    Men snälla någon alla människor i Tyskland var inte nazister heller. Alla kineser är inte kommunister. Jag kan rabbla varendaste land.

    Det är just sådant här ordbajseri som gör folk rasande. Folk kan faktiskt tänka själva. ”Varför tror ni folk gör denna förenklade analys”, säger programledaren igen.

    Och vilka är det som gör den förenklade analysen? Allt som ni i public service trummar ut är ”förenklade analyser” och ren propaganda!

  17. angela says:

    Mycket märklig kommentar från en minister som sitter i en regering. Därtill en inrikesminister. Jag baxnar. Dagarna i ända får man höra de märkligaste uttalanden.

    – Jag tycker att det är oklokt att 48 timmar efter att dådet skett och samtidigt som vi samlas till minnesstund börja göra partipolitik. Och då bryta den enighet som stockholmarna och svenskarna har visat. (Uttalande från inrikesminister Ygeman.)

    http://www.expressen.se/nyheter/anna-kinberg-batra-kraver-svar-av-polisen/

    Snälle ministern. Politiken pågår hela tiden. Den tar inga avbrott. Du har ett politiskt uppdrag som inrikesminister. Du är skyldig att bedriva politik när helst det behövs. Politiken är det som händer här och nu och du är skyldig att tackla det hela tiden. Annars kan du gå hem och låta någon annan sköta jobbet. Och just nu när det begåtts ett attentat är du i högsta grad skyldig att vara närvarande dygnet runt. Du har jour dygnet runt. Vet hut med er. Försök inte smita undan ert ansvar hela tiden.

    Minnesstunden skulle du ha prioriterat bort. Vi har en statschef. Det är hans jobb att företräda Sverige inte ditt. Du skall jobba nu , heltid dygnet runt. För du som inrikesminoister har satt svenska folket i livsfara. Nu får du reda ut det. Ut med dig och jobba. Se till att de som är utvisade också blir det nu. Det är ditt jobb nu! När är du klar? Jag vill ha en tidsgräns. NU!

    Och det gäller samtliga ministrar. Ditt jobb, Ygeman, är inte att sörja dina misstag. Ditt jobb är att se till att det inte blir misstag. PUNKT!

  18. angela says:

    Efter att Sjöstedt och Åkesson inte är välkomna i debatten om Sveriges framtid uppmanar jag nu båda partiledarna för v och sd att ta ansvar för Sverige eftersom regering och den låtsasoppositionen vägrar och sätter sig i ett samarbete om att ta Sverige ut ur EU med det snaraste.

    Det gäller Sveriges och svenskarnas framtid nu. Vi behöver kompetent folk som agerar nu. Sveriges folk behöver ledare som är vuxna ansvaret av att leda ett land och inte några småungar som träter om vem som får vara med och leka.

    Jag är övertygad om att Åkesson och Sjöstedt klarar det. Det är Sverige och folket man skall måna om inte sitt parti eller egenintressen eller fåniga ideologier. Vi har ett land och vi ska kunna leva i det. Hur det går för EU struntar svenskarna blankt i. Över vårt land bestämmer vi själva. Vi vägrar låtsaspolitiken. NU är det allvar! Visa att ni klarar av att ta sdaker och ting på allvar någon gång.

    Låt barnrumporna sitta där i sin globalistiska sandlåda. Vi vill ha vuxna människor som löser de problem som denna regering och de föregående försatt oss i. Det är allvar nu och inte någon fjantig saga.

  19. angela says:

    Nej vi vill inte vara med som insatser i globalisternas pokerspel. Jag undrar var utsändningen från Minnesceremonin finns? Som svensk kräver jag att den visas i sin helhet på nätet. Jag finner det självklart att den redan visats i televisionen. Eller? DET är public service skyldiga att visa.

    Det enda jag hittat är en löjlig snutt från Svensk Damtidning. Där man endast fick höra någon mening på engelska. Är jag svensk? Är vi svenskar? Eller är vi britter? Amerikaner? Asiater? Eller afrikaner? Jag bara undrar. Eller har vi blivit zoombies allihop?

    http://snaphanen.dk/2017/04/10/fjordman-a-civilization-of-zombies/

  20. angela says:

    Den 2 maj 2016 sa Ygeman att han skulle utvisa 80 000 och tidsgränsen var tre år. Hur många har du kvar? Har du utvisat 8 än? Eller en och en halv?

    När ska du och regeringen börja jobba? I morgon eller på onsdag?

    http://www.di.se/artiklar/2016/5/2/sa-ska-80000-utvisas/

  21. ragnhild says:

    Jeg leser mye på globalresearch for tiden. En artikkel derifra slutter slik:

    The Trump presidency is playing its evil hand, and clearly despite the bluster of this president elected on a promised lie of populism contrasted with the smooth snakeskin operator spin of the last, the totalitarian oligarchy serving the interests of the ruling elite remains the only real constant. But despite the planetary controllers continued pathologically acting out their insanity with more false flags, violence, death and war, the cooler heads of state from the East have prevailed. But they need our collective help to stop the demonic Western madness.

    Their diabolical truth is unraveling for all the world to see now how the elite’s endgame is constantly backfiring and thwarted. We see their evil ways and we must act now to stop them. If we are ready for change, humanity’s transformation will come. The old crumbling system will fall, and from the ashes will come opportunity to create a spiritually based new one. Hope and pray for the best, prepare for the worst. Following the light of truth and love, and we can’t go wrong.

    Joachim Hagopian is a West Point graduate and former US Army officer. He has written a manuscript based on his unique military experience entitled “Don’t Let The Bastards Getcha Down.” It examines and focuses on US international relations, leadership and national security issues. After the military, Joachim earned a master’s degree in Clinical Psychology and worked as a licensed therapist in the mental health field with abused youth and adolescents for more than a quarter century. In recent years he has focused on his writing, becoming an alternative media journalist. His blog site is at http://empireexposed.blogspot.co.id/.

    Krigen fortsetter; Vi skulle strekke på nakken, samle kunnskap, men vi skal vite, MSM gir oss den ikke.

    • ragnhild says:

      http://www.globalresearch.ca/inside-the-et-tu-brute-white-house-coup/5584343

      Her er hele artikkelen – jeg ville bare dele slutten, syntes den var så bra.

    • I wonder what ”cooler heads of state from East” you have in mind. I hope you do not mean Poland’s catholic Zionist president Andrzej Duda, the puppet, who’s patriotism has no other ingredients than hatred for all Russian. I’ve visited Poland a few weeks ago, and there was nothing positive for Poles to see. Armed American soldiers, not seldom coloured people in the streets (and at the airport, of course) behaving as if they owned the country. Not to mention that Poland’s east border is wide open, which results in a flood of migrants (far from all Ukrainians). There is no official records on how many they really are, but at least 1,2 million work for lower wages than the Polish ones. One can only speculate about from what the rest (probably another 1,5 million) live, as the Polish benefits to refugees are low (about 1300SK monthly). That is why the Syrian families that arrived to Poland have all left for Germany, naturally with reference to the miserable living conditions there.

  22. angela says:

    Hur var det nu med poker. Skulle man inte syna? Jo så var det nog….men…men. vad fick vi nu? Är det inte det som globalisterna kallar en fake news?

    https://asylkaos.wordpress.com/2016/01/29/den-stora-bluffen-om-att-utvisa-80-000-asylkaos/

  23. angela says:

    S-märkte statsvetaren Stig-Björn Ljunggren kommenterar SD nytt rekord för april. I rådatan tuschar det 30 % strecket.

    Centern backar. Socialdemokraterna närmar sig 20-strecket.

    https://nyheteridag.se/sentio-efter-terrordadet-nytt-sd-rekord-pa-272-procent/

    • angela says:

      Kanske, kanske folk börjar nyktra till nu och förstå att makten att få stopp på vansinnet ligger i deras händer i nästa val. Gör ni inget då lär ni få betala för era dumheter nu livet ut och efter er, era barn. Kostnaderna för detta vansinne kommer aldrig att ta slut. 2030 har FN räknat ut att Sverige är ett U-land. Med den takten det har idag är vi nog redan där. Fast politikerna inte vågar visa papperna. Läs igen vad kostnaderna är bara för utvisningarna! Vad tror ni kostnaderna är för att de INTE utvisas? De är så gigantiska så det kan ni inte ens föreställa er! Det är därför politikerna och etablissemanget är så rädda att andra skall komma till makten och kunna läsa och se hur det står till bakom kulisserna.

      Varför skall barn, gamla, sjuka, arbetslösa fattiga människor i Sverige betala för något som de inte ens röstat på utan t o m fått skit för för att de protesterat mot det?

      Jag hoppas att siffrorna stämmer så det vänder nu. Då har folk verkligen insett vad VERKLIG kärlek är.

    • Sture says:

      @ Angela,
      SD var redan uppe på 27% hos Sentio för två år sedan. Men det var innan de började rensa ut interna kritiker i partiet, vilket gjorde många besvikna. SD hade kunnat gå fram som en ångvält bland väljarna men valde att försöka anpassa sig för att bli vän med media – vilket är dömt att misslyckas.

  24. Sammie says:

    Den stora konspirationen http://den-stora-konspirationen.blogspot.se
    Kolla upp romersk katolska kyrkan som skapade jesuiterna och frimureriet som motreformation till 1500-talets väckelsvåg, då folk förstod vad Rom stod för, och vad som EGENTLIGEN står i Bibeln.
    Bibeln innehåller flera profetior om denna tid. Det är en kamp mellan Sanning/Ljus och Lögn/Mörker. Jesus och satan.

    • angela says:

      Sanningen ligger kanske mittemellan. Det ena genererar det andra. Och ibland är det faktiskt det ena eller andra. Och ibland både ock. Intriger och maktkamper har alltid funnits. Intriger är konspirationer. De finns överallt även i en släkt eller familj. Det följer med människan. T o m små barn lär sig snabbt att man kan ljuga och spela ut syskon och föräldrar mot varandra. Den som inte tror att folk konspirerar, intrigerar , spelar roller, ljuger och driver maktkamper mot varandra är aningslösa. Det behöver inte heller alltid vara negativt.

      Skotten i Sarjevo som sades ha utlöst första världskriget diskuterade i skolundervisningen redan på 50-talet som ”false flag” fast då var det ingen som visste att det senare skulle kallas så och anses vara ett nytt fenomen. Då skulle man nog skakat på huvudet. ”Slumpen” diskuterades också. Så false flag, slump etc är inget nytt. Det verkar som man tror idag att folk inte var medvetna förut. De var långt ifrån aningslösa. De var faktiskt mer medvetna då än vad de är idag. Idag tycks alla svälja allt med hull och hår. Redan på 50-talet varnades för att även bilden kunde manipuleras. Jag minns historielektionen där vi tillfrågades om vi trodde att vi fick veta sanningen i Sverige. Om den svenska regeringen ljög för oss. Det var en kontroversiell fråga. Många hade inte haft en tanke på det. Men många fick sig en tankeställare. Så inte är nytt under solen.

      • angela says:

        Jag tänker fortfarande på f d socialdemokratiske demokrati och utbildningsministern Bengt Göransson som var kritisk till att man i ställer för att ge elever kunskap satsade på att lära ut kritisk granskning. Helt galet för har man ingen kunskap kan man inte granska kritiskt. Man blir ett lätt offer för manipulation och desinformation.

        Han jämförde det med en telefonkatalog. Kan man bara slå i en telefonkatalog så vet man inte vem man skall ringa eller varför. Kunskapen är a och o. Den som har kunskap vet också vad som skall granskas. Och varför. Det är det som är kunskapsbildning. Därför är kunskap och demokrati varandras förutsättningar.

        Hörde igår i SR någon som sa att vi måste ha en ”öppen demokrati”??? Vad är en ”öppen” demokrati för något? Finns det då ”slutna” eller ”stängda” demokratier? Den som säger så har ingen aning om vad demokrati är. Det är skrämmande. Demokrati måste vi kämpa för varje dag men vet man inte vad det är hur ska man då kunna kämpa för den? Och som jag hörde nyss på den socialdemokratiska kongressen att nationer inte är ”öppna”. 🙂

        Det är villfarelser. Vem lär ut sådant? Det är ännu en skrämmande sak. Jo då. de är mer öppna och samarbetar mer än vad man gör i kaotiska samhällen eller i slutna unioner och imperier. Anarkier som globalisterna eftersträvar saknar samarbetsklimat. Människor stöts ut. Framför allt de svagaste. Barn, gamla, sjuka, fattiga. Och klaner och sekter tar över. Där godtycklighet ersätter rättssamhället. Det är miljöer som gynnar, ett allas krig mot alla. En djungelns lag i stället för fruktbara civiliserade demokratiska rättssamhällen med en hög kunskapsnivå. Idag kallas de ”nogo zoner”.

  25. angela says:

    https://nyheteridag.se/nu-oppnar-socialdemokraterna-for-okad-invandring/

    Här är några vars tillgångar omedelbart skall beslagtas. Deras konton spärras. I fortsättningen gäller obetalt tvångsarbete för dem. De bör utvisas till Syrien eller något annat land där de kan orera fritt om vad de står för.

    • angela says:

      Jag skulle skrivit om det innan i ovanstående kommentar men jag kom inte ihåg var jag hört det men det var på SR. Nu hittade jag det i Expressen. Magda Gads dagbok. Deras politiska kunskaper är lika med noll. De plockas ut helt godtyckligt till dessa kongresser. <<<<<De inser inte vilka konsekvenser deras politiska okunskap får för andra människor. Det är förskräckliga saker som Gad berättar. Stackars arma barn. Mitt hjärta gråter när jag tittar på dem. Stackars människor. Det är förfärligt att bortskämda okunniga snorvalpar skall ha inflytande över deras liv. Jag delar helt den irakiske polisens ståndpunkt. Det är inte första gången jag hör den. Så säger syrier, kurder, kopter och andra drabbade.

      "Ändå är hans tankar någon annanstans.
      – Sverige…, säger han när han får veta var jag kommer ifrån.
      Sedan konstaterar han:
      – Ni har IS i Sverige.
      Jag bekräftar:
      – Ja. Kanske 150.
      Han skakar på huvudet.
      Han förstår inte.
      Varför ska han och tiotusentals av hans landsmän riskera sina liv för att strida mot IS här när de går fria i Europa?
      En fråga till er läsare som befinner sig i den svenska verkligheten:
      Skulle det fungera även nu efter terrordådet att låta en IS gråta ut i SVT Agenda och låta politiker diskutera hur IS ska hjälpas in i samhället?

      http://www.expressen.se/nyheter/soldater-skjuter-utanfor-7-ariga-galias-hus/

  26. angela says:

    Fuskande byggbolag. Och det är likadant med politiken. Och således inom alla områden också. Alla fuskar och smiter från sitt ansvar. Kvar står den vanliga människan och får betala.

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6671776

  27. angela says:

    Nationalister och globalister i full strid med varandra . Skall bli intressant att se vad detta rör sig om.

    http://www.friatider.se/finansduo-kniper-makten-i-vita-huset

    Någon som vet mera? Har det skrivits i Norge om detta.

  28. angela says:

    Ja spelet fortsätter och det blir svårt att få reda på sanningen. Wallström, Löfven, Ove Bring, Hans Blix med flera har rätt att det är folkrättsbrott. Vi ser också att Theresa May och Thrump talat med varandra. Så många har varit inblandade. Om det var på initiativ av Israel får vi inte veta nu, vilket slog mig först. Det var välregisserat i alla fall. Och hade förmodligen flera syften. Huruvida det också kan kopplas till striden mellan Kushner och Bannon återstår att se. Intriger och maktkamper. Goldman Sachs lär inte släppa från sig makten så lätt.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/raBPK/wallstrom-om-syrienattacken-vacker-fragor

    http://www.expressen.se/nyheter/usas-tuffa-krav-pa-ryssland-infor-besok/

  29. angela says:

    Nu tar etablissemanget till nya metoder för att tysta folk. Lyssna på P1 Morgon strax före 7.30 nyheterna. Tror det kallas ”gräv om terroristen”. Något mera sjukt och sataniskt får man leta efter. Det slår alla science fiction dystopier med råge. Att höra dem prata om det var något av det mest skrämmande jag hört. Mjäkigt, fördummat, underdånigt, fjäskigt! Jag uppmanar ALLA att protestera mot att göra det motsatta. Gräv om etablissemanget! GRÄV! GRÄV! Och tystna ALDRIG! Och ta reda på var etablissemanget har sin ”Tipping point”!

    Det är så beklämmande att etablissemanget visar en sådan brist på kunskap. DET borde göra varenda statsminister chockerad! Att de inte har något hum om verkligheten. DET är chockerande. Att den s k forskningen idag är så undermålig att den sysslar med självklarheter. Med syftet att fördumma, och palysera folk. Göra dem vanmäktiga och likgiltiga och FÖRSVARSLÖSA!

    Det nya greppet är RADIKALISERING. De som använder sig av det helt normala radarsystemet som naturen rustat allt levande med skall nu etablissemangets angrepp vända sig mot. De som reagerar mot orättvisor, påtalar dem skall tystas och angripas. The ”tipping point” skall vara kodordet för etablissemangets anfall. Jag häpnar. Ett så farligt och sjukt samhälle undrar jag om mänskligheten någonsin levt i.

    Terrorism har förvandlats till lastbilsdåd, lastbilsattacker, buss terrorism m m Har de kanske fått ”stenskott”, stressats p g a orimliga arbetsförhållande, drabbats av socioekonomiska faktorer, inte fått vård hos fordonsmekaniker i rätt tid utan fått stå i verkstadsköer för lång tid. Är de för gamla för att orka jobba. Eller har de drabbats av R-A-D-I-K-AAAAAAAA-L-I-S-EEEEEEE-RRRRR-I-N-G?

    Strax före fick vi höra har de fantastiskt intelligenta forskarna luskat ut vad som gör en människa framgångsrik i livet. Ja, gode gud. Hur kan det då komma sig att de som sitter i samhällstoppen har de motsatta egenskaparna?

    När etablissemanget tar till dessa vidriga och lömska metoder mot människor måste de vara panikslagna och rädda för människorna. Rädda för att förnuft, ansvar och omdöme skall skölja över dem som tsunami och spola bort dem från maktens tinningar och elfenbenstorn. Spola ut skiten likt flodvågen i Augias stall!

  30. angela says:

    Jag hittade detta på SR. http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6672470

    ”Vit makt-frustation över kärleksmanifestation”. Jag häpnar. Inte konstigt att hela samhällen kollapsar med detta trams som byggnadsmaterial.

    ”– De tycker att svenskarna ska vara arga, som de själva är arga.”, Daniel Poohl.

    Daniel Poohl och Mattias Gardel är förmodligen samhällets tipping point. För mer vilsen och okunnig kan man väl inte bli? Eller. Finns det ännu värre galningar i svensktoppen?

  31. angela says:

    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6672575

    Allt fler barn används som självmordsbombare. Svenske Anders Kompass en av de få som gjort FN ansvariga för sexuella övergrepp mot barn blev som tack suspenderad av FN och sitter nu i karantän i UD.

    ”Kärleksmanifestationer”? Hyckleriet är skamligt. Och Poohl och Gardell har mage att ens ta ordet ”kärlek” i sin mun. Människokärlek? Nej inte ens det är det. Det är välregisserat hyckleri. Manipulativt övergrepp mot försvarslösa människor som inte ens längre skall tillåtas att visa sina äkta känslor längre, inte kunna agera längre utan stoppas från att ingripa mot orättfärdighet, vanstyre, orättvisor och övergrepp. Utan skall manipuleras och regisseras i flock av etablissemanget, för tillfället anvisade känslouttryck. Något mer missbrukat ord finns inte än kärlek. Jag tror inte ens Stalin kom på något så vidrigt. Var ska det sluta? Varenda dag som man vaknar upp tror man att nu kan det väl inte bli värre. Jodå. Har man inget annat så drar man upp EXPO!

    Det vi ser är manipulerade människor som är frustrerade av allt djävelskap som ni ställt till med och är ansvariga för och inte vet var de ska ta vägen med sin vanmakt, sorg och vrede. Det radarsystem som människor utrustats med för att varnas för gangstrar, översittare och manipulerande människor det sätter ni lämpligt ur spel. Ni har hackat det – i modernt språkbruk. Ni har för länge sedan trätt över anständighetens och civilisationens gränser. Ni har inte ens skamkänslor för vad ni gör. Ni manipulerar och försätter människors inbyggda radarsystem ur bruk.

  32. angela says:

    Jag känner djupt med er irakier, syrier, kurder och alla er andra som tvingas slåss för att försvara era respektive länder och landsmän. Jag tänker på er varje dag. Och hoppas och ber att allt skall sluta lyckligt för er.

    Jag tänker på alla er som kidnappats och torteras och tvingas leva under vidriga omständigheter. På alla er som drabbats orättfärdigt och hålls fängslade för att ni slåss för frihet. Jag tänker på er varje dag.

    • ragnhild says:

      Takk, takk og atter takk angela. Disse, dine kommentarer, innkludert din empati overfor så mange ofre i Midtøstens land tar jeg fatt på ved første anledning, idet jeg legger tilside en liten stund nordmannen Oliver H. Langeland sine to bøker om det norske landssvikoppgjøret etter WW2. DE, ble for sterk kost for myndighetene, de ble inndratt (gitt ut igjen i 2009!!). Nygaardsregjeringen; deres foræderi/svik tålte ikke det lys som ble kastet på dem, ikke minst deres fullstendige fornektelse av tyske innvasjonsplaner. Selv når krigsskipene passerte Danmark, og England sendte meldinger om trafikken, satt regjeringens fremste ledere med hendene i fanget, og avsto mobilisering. Norge ble slik et lett bytte. P.s. UK reagerte, innstallerte miner langs norskekysten på ”eget initiativ”, så vidt jeg forstår av de sidene jeg har lest.

      Dette minner meg om hva Sverige m.flere land er oppimot idag. Vi er vitne til innvasjon, og denne gang lar de fleste av europas ledere det skje, på vegne av kommende ”oligarkvelde”. Ingen motstand settes inn fra regjeringshold.

      Partier, men også befolkningen som så sitt land kjært nok til å kjempe for, skulle ta til seg ordene i sangen:

      ”Alltid freidig når du går”. Men det er vel gresk for mennesker som har solgt sin sjel (les: integritet).

  33. Martin T says:

    Med stor sorg och tilltagande resignation efter Trump’s metamorfos frågar jag mig denna skärtorsdag om den möda man lägger ner på att kämpa mot NWO och de judiska oligarkernas ondska och månghundraåriga strävan för ett stor.Israel på bekostnad av nationalstater och deras homogena befolkningar, om denna möda är försvarbar längre?

    När nu vårt största hopp under överskådlig tid visat sig också vara snärjd av denna vidriga grupp, och motad in i just den fålla han dyrt och heligt sagt sig aldrig hamna i – då frågar man sig om vart man ska vände sig härnäst? What’s the Point?

    Är den judiska övermakten just övermäktig? Ligger de alltid steget före? Som när de nu vid den osannolika Trum-segern i valet inom någon månad infiltrerat och tagit över den inre kretsen runt Trump och styr för var dag över politiket i NWO och globalistisk (=folkfientlig) inriktning. Jagminns inte när jag senast blivt såbesviken och uppgiven. Politikers svek är ju vardagsmat och inget man i normalfallet hetsar upp sig över längre, men detta är något helt annat – en ny kraft med basen att värna folken och nationerna, bort från just det skadliga och förkastliga – när denna kraft trots alla löften och utfästelser efter en kort tid vänder totalt över till fienden, då breder uppgivenheten ut sig tung och våt.

    Vi är många som känner såhär idag. Jag som i grunden är optimist tappade orken fullständigt idag. Klubbslag efter klubbslag de senaste dagarna.
    Vi får fira påsk och hoppas på att kraften och inspirationen återvänder efter helgen, då kanske man kan ta fasta på alla positiva saker som trots allt händer nästan varje dag och kämpa vidare. En kraftkälla som alltid är ett stöd är Peter Krabbe’s blogg – må den aldrig tystna! Och måtte förnuftet segra till slut.

  34. pelle3blogg says:

    Jag föreslår att du Krabbe skriver minst två artiklar i veckan,,,nu när det är ostadigt i världen behöver vi lite att läsa

    Skyll nu inte på att tiden inte räcker till,,,du får väl gå upp en timme tidigare Peter.

  35. Sture says:

    @ Martin T,
    jag förstår att du nästan tappar orken. Helt klart är detta med Tomahawk-missiler över Syrien och postulatet att Assad måste bytas ut ett felaktigt beslut. Och detta kan säkert skyllas på att han: 1. bytt säkerhetsrådgivare till McMaster (som har förbindelser med John McCain, general Petraeus och Susan Rice) istället för Flynn och 2. att Trump tappade orken inför alla falska beskyllningar om samröre med Ryssland och därför måste ha något handlingskraftigt att visa upp. Jag tycker att det var ett galet beslut eftersom de inte ens inväntat undersökningar om vem som i själva verket utlöste gasattacken, eller om det överhuvudtaget varit någon gasattack eller bara teaterskådespel.
    Å andra sidan verkar i alla fall denna del (punkt 2.) ha fungerat eftersom skriken om samröre med Ryssland tystnat något.
    Däremot är jag inte lika säker på att bomben mot IS i Afghanistan eller vapen-skramlet mot Nordkorea är lika galet. Nordkorea utgör ett reellt hot mot Sydkorea och hela världen och något måste göras – och det är bättre att stämma i bäcken än i ån.
    Om man betraktar Trumps många egenskaper och bortser från det skrytsamma och skrävlande så har han tre viktiga egenskaper som inte finns hos någon annan politiker i USA idag. Han är: a. totalt orädd, b. kan svårligen köpas för pengar, c. intelligent.
    Som businessman har han säkert gjort många misstag som måste ha korrigerats för att han skall ha fått fortsatt framgång – han är således pragmatiker och inte ideologiskt motiverad. Jag hoppas att han därför har förmågan att inse sina misstag och korrigera dem, t. ex. i efterskott konstatera att beskyllningarna mot Assad var ett misstag, som kan och måste korrigeras.
    Det finns dock ett säkert sätt att aldrig begå några misstag och det är att förhålla sig passiv, att aldrig spänna bågen. ”Det är bättre att höra den sträng som brast än att aldrig spänna bågen”, tror jag Rydberg skrev.
    Trump är en man som spänner bågen. Han är inte som Jimmy Carter eller Obama (som gör alla sina drag i hemlighet). Jag tror trots allt att det är bättre med en sådan ledare än en som inte vågar göra någonting av rädsla för att göra misstag.
    Hursomhelst, det finns ingen annan. Och om man skall handskas med de globala oligarkerna och kunna rensa upp i träsket så behövs en ledare som är: orädd, inte kan köpas för pengar och är intelligent. Trump har ju inte ens kontroll över sin administration ännu. Han är formell ledare men ännu inte reell sådan. Här måste till ett kryssande innan han bytt ut alla de opålitliga, alla de som motarbetar honom och hans ambitioner.
    Den judiska övermakten ligger några steg före och de tror att de har detta som i en liten ask. Men de kommer att bli dragna vid näsan. Vi lever nu ”In The End Times” och detta betyder slutet för det hemliga judiska överväldet och övervåldet, men inte på något sätt slutet på mänskligt liv.

    • ”In the End Times” är en Kristen sekt skapad tillsammans med zionismen av Britterna för att kontrollera Usa. Judarnas apparenta makt är en täckmantel. Om judarna vore så smarta och mäktiga skulle dom inte ha missat att det var Britterna som låg bakom att dom fördrevs från Europa. Det är fullt möjligt att du har rätt i att det går illa för judarna men det har varit avsikten hela tiden. End Times är en apokalyptisk vision med krig och omvändelse av judarna.Hade det funnits en självständig judisk plan för MÖ hade den med nödvändighet varit bra för utvecklingen av ekonomin och konkurrenskraften där, vilket var Napoleons plan i enlighet med Leibniz framsynta ideer. Angloimperiet har skapat Israel just för att förhindra det.

      • peterkrabbe says:

        Att sionismen och England haft ett stort inflytande över USA:s historiska utveckling är välkänt, likaså att England i egenskap av sin historiska roll i Mellanöstern haft ett avgörande inflytande över Israels tillkomst. Drivande vad gäller Palestina som judisk blivande statsbildning var dock den ryskfödde Chaim Weismann, som flyttade till England för att kunna påverka bl.a. Balfour i frågan. Ryssland var under tsartiden den huvudsakliga hemvisten för Europas judar, därav den judiska fokuseringen på den följande ryska revolutionen. Jag delar inte dina något fantasifulla teorier i övrigt och ämnet är för stort för att ta det utrymme på min blogg som du återkommande försöker skapa. Vi tar därför en paus i diskussionen om Angloimperiet.

      • Sture says:

        @ Peter Grafström,
        du gör ett ganska förvirrat intryck på mig. Jag vet inte var du får din fantasifulla idéer ifrån.
        ”In the End Times” är inte alls en kristen sekt skapad tillsammans med zionismen av Britterna för att kontrollera USA. Jesu två ankomster till jorden finns beskrivna i Gamla Testamentet många hundra år före vår tideräkning, bl. a. Jesaja (700 år f. Kr.), Daniel och Hesekiel. Kanske du skulle redovisa de källor som skapat denna förvirring.

  36. Sture says:

    Peter,
    jag lyssnar mycket på Mike Cernovich numera. Han var den som berättade om Susan Rice (en nyhet som stals av Bloomberg) och här berättar han att McMaster ville sätta in 150.000 amerikanska marktrupper i Syrien. Detta skulle naturligtvis bli ett nytt Irak, dvs. fullkomligt misslyckat men döda en mängd kristna amerikanska soldater.

    När Trump valde McMaster att ersätta Michael Flynn var jag glad eftersom McMaster skrivit en avhandling om Tonkinbukts-incidenten som en ”False Flag” och då avslöjat hela falskheten i CIAs lek med amerikanska liv. På mig verkar det nu som om McMasters avhandling inte lärt honom hur man avslöjar ”False Flag”-operationer utan tvärtom lärt sig hur man framgångsrikt genomför sådana utan att folket märker något.

  37. Anna says:

    Trump har blivit komplett GALEN! Alternativet är att han har alltid varit det men våra oändliga längtan efter fred har gjort oss fullständigt förblindade……..


    http://theduran.com/trump-on-syria-attack-we-had-the-most-beautiful-piece-of-chocolate-cake-that-you-have-ever-seen/

    Rysslands nya FN sändebud riktar ett enastående tal till församlingen och synnerligen till Englands sändebud. Är det bara jag som har en känsla att Englands utträde ur EU (Brexit) har haft ett helt annat syfte än vad de har angivit som grund? Har England avsikter att delta militärt i en fullskalig krig och kommer att fungera som stöd till USA-s kommande agressioner mot -i stort sätt- hela omvärlden?
    http://theduran.com/russian-and-syrian-un-envoys-blast-america-britain-france/

    Önskar en FREDLIG” helgfirande till Peter och alla de andra som gästar denna lysande bloggen!

  38. Sture says:

    Peter,
    i denna diskussion på Ron Pauls hemsida framkommer att McMaster har förbindelser med en tankesmedja som sponsras av George Soros och Gulfstaterna, likaså att den nya FN-ambassadören Nikki Haley tillhör Neocons. Det låter inte alltför förtroendeingivande:
    http://ronpaulinstitute.org

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: