Vändpunkt eller brytpunkt?

 

censored

 

Det känns alltmer som att år 2020 kommer att bli ett historiskt år. Vår framtid hänger verkligen i en vågskål, där visaren pendlar nervöst för att hitta jämviktsläget. Har de konkurrerande makterna någon liten extravikt som kan få balansen att tippa över till deras fördel eller inte?

Fokus är naturligtvis på höstens presidentval i USA. Om Trump får sitta kvar finns det en reell chans att cabalen får stryka på foten och släppa sitt allt fastare grepp om världsmakten, om inte återstår inga fler hinder för genomförandet av morgondagens totalitära världsstat och nationernas utplåning. Sett ur folkens synvinkel har vi en ny form av världskommunism där alla är jämlika och har samma låga levnadsstandard, en standard där ingen kan överleva utan sin månadslön, garanterad de lydiga och underdåniga som inte ifrågasätter. Men vissa är mer jämlika än andra, som Orwell konstaterade redan i sin bok Animal Farm, så eliten fortsätter att bygga upp sina miljardförmögenheter tillsammans med opportunisterna som gärna vill mumsa på smulorna från kakfatet.

Monopolen fortsätter att bre ut sig över samhället, finansmonopolet, livsmedelsmonopolet, läkemedelsmonopolet, jordbruksmonopolet, energimonopolet och nu senast depopulationsmonopolet, med rätt att avgöra vem som är tillräckligt nyttig för att få leva eller belastande nog för att förtjäna en insomningsdos av morfin. För att ge oss en illusion att allt är som vanligt får vi hundratals varumärken att välja mellan, trots att tillverkaren är densamma. Har ni hört talas om biltillverkaren PSA-FCA? I denna nya koncern ingår Peugeot, Opel, DS, Citroen, Fiat, Chrysler, Jeep och Alfa Romeo. Men allt är precis som vanligt försäkrar koncernledningen. Fast vi skall nog tänka oss att alla bilar skall köras med eldrift istället för bensin och diesel, energimonopolet har redan börjat avverka våra skogar för att kunna förse oss med el genom konverterad biomassa. Grönt och förnybart, fast det växer ju inte så fort förstås, så vi får nog finna oss i att öknarna breder ut sig. Men det blir nog bara tillfälligt. Datorn kollapsade när man skulle räkna ut elbehovet till alla världens bilar om tio år, men om alla får en dag i månaden för att köra sin bil så räcker det nog.

Trump för en avgörande kamp i dagarna. Striden står mellan presidenten och Twitter om vem som skall bestämma i USA. Det lär sluta till presidentens fördel. Konkret gäller frågan hur den kommande valproceduren skall se ut, de ”Demokratiska” krafterna vill ha ett system som medger det valfusk som man behöver kunna genomföra för att besegra Trump i valet. Sannolikt bygger deras strategi på att få den senildemente, men politiskt erfarna Joe Biden vald för att en kort tid därefter låta en vicepresident ta över som aldrig hade haft en chans i nomineringen, säkert på goda grunder. Så vi skall se noga på vem som blir Bidens (Deep States) förslag till vicepresident. Det är han/hon som skall öppna dörrarna för globalismens slutliga genomförande när Biden fått sin hjärtinfarkt.

Men vi skall inte gå händelserna i förväg, Trump kommer säkert att reda ut det hela och med fyra nya år vid makten kommer globalismen att slås i spillror, eller åtminstone skadas så pass att andra krafter kan fortsätta arbetet. Om vi skall tro på rykten blir det kanske John Kennedy Jr som återuppstår?

Här hemma tycker våra politiker att det är värt tio miljarder av skattebetalarnas pengar att hålla SAS i luften. Trots att det bara är början. Med ett Norwegian, där kineserna inte tänker förlora sina pengar, som konkurrent är väl striden avgjord redan i förväg? Tror Löfvén att det går att mäta krafter mot den kinesiska staten? Sälj även SAS till Kina istället så får vi ett enda livskraftigt flygbolag som inte kostar oss något mer än affärsmännens bonuskort. Det är väl inte värre än att sälja Volvo? Kinasassas – på landsbygdsmål sa man förr istället för hans – hansesassas.

Men åter till allvaret! Sverige har nu definitivt tagit ledningen som världens dödligaste land vad gäller Covid 19- viruset. Ändå tycks den politiska ledningen vara mer än nöjd. Betalar Gates ut provisioner i förhållande till dödstalet precis som i USA, eller hur skall vi förklara denna belåtenhet med misslyckandet? För ingen kan väl se det som något annat än ett misslyckande när svenskar inte släpps in i något annat europeiskt land? Vi i Skåne får nu börja diskutera med danskarna om att utfärda skånska pass till oss som är bofasta, så vi kan börja resa till Köpenhamn igen. Där har vi nämligen VÅR flygplats, Kastrup. Till råga på allt planerar danskarna att släppa ut sitt orenade avloppsvatten i Öresund när det blåser västliga vindar. Shit happens.

I andra länder är det obligatoriskt att bära munskydd i offentliga miljöer. I Sverige är det förbjudet och munskydd säljs inte längre på apoteken. Kanske till sommaren, säger en förlägen apotekare. Köp på internet från någon utländsk leverantör. Inte ens vårdcentralerna har ett munskydd att erbjuda, varken för personal eller patienter. Kan vi tolka detta på annat sätt än att hela Sveriges befolkning SKALL insjukna så att de som överlever tacksamt låter sig vaccineras till hösten? Vilka som inte överlever vet varje svensk idag. Hur blev det med lagen om återinfört tjänstemannaansvar som legat klart utan att antas i två år nu? Skall vi börja fundera över kryptiska sammanträffanden eller över vad som är tillfälligheter eller inte?

Vi har en Deep State i Sverige också. Den följer sin storebror i USA som en skugga. När Trump är färdig där får vi be honom ta itu med Sverige också. Det finns ingen annan lösning. Förhoppningsvis har han då avskaffat både Federal Reserve och NATO så vi kan få lite lugn och ro. Gå nu ut och njut av solen och få lite D-vitamin!

Peter Krabbe

175 Responses to Vändpunkt eller brytpunkt?

  1. bjornwiklund says:

    BRA och relevant….. nu är det riktigt illa faktiskt…. och tyvärr är Sverige ganska duktiga på att lägga ut dimridåer….. Ett läkemedel som använts i 50-60 år och kostar 10öre per piller har plötsligen blivit farligt trots att mer än 10 olika sjukdomar behandlas med detta. Som en blixt från klar himmel kommer detta piller, nytt, som kostar 10.000kr/dos….. det gäller bara att se till att det fungerar också…. empiri blev plötsligen obsolet…… ja inte riktigt förstås för förskrivningarna/behandlingarna för patienter med de 10+ sjukdomarna fortsätter i oförminskad takt medan behandling av Covid-19med detta medel stoppas…… anledningen sägs ibland vara biverkningarna vilket ju är rent nonsens sedan sägs också att de begränsade volymer vi har i landet bara räcker till de som redan behandlas…. vilket låter troligare….

  2. JohanW says:

    Är med dig till 1000% i vad du skriver och kan känna din pennas drag rätt in i ”själen” och som du skrev förut, vem skall ta på sig ansvaret att bekämpa ”vår” djupa stat? Kan/vågar vi själva eller måste vi förlita oss på hjälp utifrån.
    ”Q-klockan” stannade igår. Vad som händer bakom ”scen”, vem vet men att det hettat till i USA är klart efter en troligtvis iscensatt händelse med polisen och Floyd. Planerat -troligt, men gick det för långt – antagligen. Sägs iaf att polisens grannar aldrig sett honom i uniform, polisen och Floyd skall arbetat som vakter på samma krog, ambulanspersonalen som hämtade Floyd på gatan var utrustade poliser i skyddsväst. Mål – upplopp -kanske, och det har ju Isf lyckats ganska bra, just nu så verkar det vara oroligt i 23 städer och riktigt hett i 3 (även utanför Vita huset pågår protester) ”Q” har uppe frågan varför NG är utplacerat i 12 städer, har vi 9 kvar?? Samtidigt börjar folket i utsatta områden försvara sig mot vad som börjar spridas även på ex Fox – De organiserade, välutrustade ledarna bakom våldet. Folket använder ord, vapen och tårar i denna kamp. Säkert heller ingen tillfällighet att det startar i demokratis styrda städer där den första ordern till polisen var ”hold down” men Trump har sin militär (NG). Under tiden rycker Trump undan mattan för WHO, många amerikaner ropar på Soros arrestering, och lite komiskt attackeras CNN kontor i Atlanta av ”vänster mobben” (karma?). Soros ord ekar nu i Amerika ”Destroying Amerika Will be the culmination of my life’s work”…fortsättning följer och inget ont som inte har nått gott med sig… de senaste dagarnas händelse har nog väckt upp mer människor än vad Soros syfte egentligen varit.

    Varför händer detta. När ”Q” tidigare indikerat något speciellt har det skett bla FF, något de beskriver som att fienden använder sin ammunition mot ”fel mål/fel tidpunkt. Man kan även vända händelsen emot dem och ”väcka folk”? Har det att göra men valet? Trump börjar öppna upp, ekonomin börjar ta fart? Kriget mot DS (inkl Kina) pågår och arresteringar av cabalen vill förhindras? Många tankar!!
    På tal om svensk sjukvård. Min fru blev ordinerad kryckor igår på V-centralen men de hade inga, och närmast ställe var stängt. Blir till att köpa egna, det gjorde att ena dotterns reflektion blev – men vi betalar ju de högsta skatterna och så finns inte det ens krycka att låna….

  3. Jag hoppas du har rätt angående Trump.

    Jag ser honom mer som en skådespelare, hade han verkligen varit ett hot mot ”deep state” så hade hans hjärna förmodligen försvunnit efter en offentlig avrättning.

    Men så är jag kanske cynisk efter allt jag tycker mig se, som mina medborgare är fullständigt blinda inför; 9/11, Geoengineering, Corona hysteri, m.m m.m som alla föser in fåren i fållan.

    Många av fåren vill in i fållan. Tryggt ju. Vargfritt.

    Men di som kan se att det är fåraherden som skriker VARG med ett räligt flin, vi vägrar följa med flocken. Vi vägrar nya vaccin. Ifrågasätter 5 G.

    Jag tar ditt råd och badar i solen medans jag kan. Här i nordvästra Skåne kan man aldrig vara säker på att himlen är blå särskilt länge. Fåren tuggar och har inte tid att tänka på att de där strecken inte existerade för 15-20 år sedan.

    Näe maten ska in, skiten ut, sen sova.

    Jag gillar det du gör Peter. Tack.

    Med kärlek i hjärtat

    Johan

    • mats says:

      Jag förstår de som tvivlar på att Trump kommer att lyckas, det är inte lätt. Dock alla dessa kritiker som som bara ser det som ett skådespel, att han egentligen jobbar för the deep state de lyckas aldrig komma med någon logisk förklaring. Nästan ingenting av det som hänt under de senast åren tyder på att Trump bara är en pajas. Det finns heller inget som tyder på att Q är en psyop som jobbar åt deep state.

  4. heraldikern says:

    Verkligen bra skrivet.

  5. mats says:

    Jag är lite förvånad att Krabbe själv nämner Kennedy jr även om det är med frågetecken. Skulle det vara sant så är det en enorm game changer i alla fall för oss som är till åren. Det finns tecken o konstigheter som tyder på att det är sant. Jag tycker mig ha sett ett konkret bevis som jag inte lyckats förklara bort. Dock ska man också inse att det det finns en stor skara som är helt fanatiska o vill så mycket så att de ser junior precis överallt, ena veckan är han Fusca, nästa en flintskallig livvakt. Det finns en sorts prinsromantik över detta som gör att vissa tappar förståndet. Dock jag skulle inte tappa hakan om han dyker upp

    • peterkrabbe says:

      Det är möjligt att det bara är önskedrömmar att John Kennedys störtade och aldrig återfunna flygplan är en plan för att kunna ha en Kennedy i beredskap efter Trump. Men bakgrunden är mycket konkret. Hur skall det arbete Trump under maximalt åtta år lagt ner på att stoppa cabalens fortsatta maktövertagande kunna drivas vidare och av vem? Jag tror inte att någon skulle kunna namnge en annan person med ens rimliga möjligheter att ta över Trumps mantel. Det är sannolikt också cabalens sämsta men kanske troligaste alternativ – att ta en paus under åtta år för att sedan kunna fortsätta där man slutade.
      De fotografier som påstås bekräfta att John är i livet och väntar på sin entré är svåra att bedöma, lite lättare är det med hustrun som har mer specifika ansiktsdrag. Jag blir inte förvånad om det blir så, både John och Robert har svurit på att avslöja sina fäders mördare till vilket pris som helst, dessutom goda och gamla vänner till Trump.

      • mats says:

        Jag håller med i allt.
        Det finns dubbelgångare men den videosnutt jag postat här några gånger tycker jag väger rätt tungt

      • Sven says:

        Enligt Wikipedia återfanns John Kennedys plan på havsbottnen den 19 Juli 3 dagar efter det försvann. Kropparna efter John Kennedy hans fru och svägerska återfanns och bärgades den 21 Juli. Finns det annan information om att planet och kropparna aldrig återfunnits?

        • peterkrabbe says:

          Det är naturligtvis omöjligt att veta vad som är sant eller inte i den värld som vi nu lever i. Wikipedia är inte heller någon sanningskälla. Är den officiella historien om 9/11 sann? Varför mörkades obduktionsrapporten om Olof Palme och identifieringen? Den dokumentation som till nåders förmedlas till oss är oftast småbitar som sällan löser pusslet. Någon annan bestämmer vad vi skall tro.
          Därmed inte sagt att John och Carolyn lever. Om jag minns rätt var det Benjamin Fulford som lanserade teorin jag beskrev. Den visar åtminstone problembilden för Republikanerna för tiden efter Trump. Risken är stor att allt som Trump byggt upp raseras lika snabbt därefter. Putin i Ryssland har tacklat samma problem på ett annat sätt och har kvar kontrollen över utvecklingen fortfarande efter 25 år, vilket de flesta är djupt tacksamma över. Efter Putin kommer Oligarkerna och Ryssland kommer att vara tömt på allt av värde inom bara några år. Som att tömma en hink med vatten, i Sverige har vi en hink med ett litet hål där vattnet sipprar ut utan att vi märker det – förrän hinken plötsligt är tom.

          • eva-marie says:

            John Kennedy JR , frun och svägerskan skall , efter vad jag hört, ha begravts i havet !
            Först bärgats, sen ev kremerats och sedan tillbaka till havet.
            I mina öron låter det lite skumt , men det behöver ju inte vara det ? Många vill att deras aska skall spridas ut över land eller vatten. Men var det alla omkomnas önskan ?

            Jag hoppas förstås att John JR och de andra lever än. Han skall ha varit en god vän till Trump också. Kanske får vi svar på alla frågor snart.

            Det var nog ingen slump att John F JR döpte sin tidning till just ” George ”.

      • Loa says:

        Hustrun lever ju bevisligen och de satt i samma plan.

      • carinaagrellgmailcom says:

        Min tes är att Trump får förnyat förtroende eftersom det är meningen att väst-NWO nu ska övergå i ett öst-NWO efter att de uttjänta huvudrollsinnehavarna och birollshorderna fått sina straff i tribunaler. De viktiga aktörernas straff blir väl livslång semester på någon söderhavsö. Kennedy Jr blir den återkommande Jesus, Bill Gates den självskrivna Antikrist. En ny Golden age utropas, och alla blir lyckliga. Men sen kommer förstås bakslaget…

  6. matte5958 says:

    Det finns faktiskt ärliga medlemmar av cabalen ; https://www.youtube.com/watch?v=4cj6OJzKC54&feature=youtu.be

  7. Fru Carlsson says:

    Munskydd? Nej tack, jag vill kunna andas.

    • peterkrabbe says:

      Munskydd kan man ha som en tillfällig åtgärd när man behöver ha närkontakt med andra, exempelvis vid besök hos sjukvård där många potentiella smittospridare rör sig. Det innebär knappast någon kvävningsrisk utan ett hänsynstagande både mot sig själv och mot andra riskgrupper.

  8. Loa says:

    Vi har ingen djup stat – det behövs inte. Vi har den uppenbara (S)taten, oblyg och skamlös i öppen dag. Vi ser den inte, för vi har ingen kontrastverkan! Som fisken inte ser sitt vatten. Inga politiska partier, inget intellektuellt liv, ingen konservativ rörelse som når massmedia. Annat än som drev och gatlopp.
    (S)taten gör vad f*n den vill. Dövöra, obildad; ofantlig sektor. Feminister som frontlinje.
    De flesta svenskar är nu faktiskt födda in i detta DDR 2.0. Inga minnen (ens av en blå himmel), ingen erfarenhet av det förlorade; ingen kontrastverkan.

  9. Mo says:

    Väldigt bra avsnitt som bla förklarar varför kommunerna prioriterar de nyanländas lagstadgade rätt till boende på de äldres bekostnad.

    • hllviken says:

      En grupp kvinnliga afrikanska invandrare i MSM:

      ”Att svenskar känner empati–sympati–solidaritet med människor de inte känner, tycker vi är jättekonstigt!”

      • Mo says:

        Kloka ord, och om resultatet blir det som vi ser i videoklippet från Loas inlägg ovan då borde vi verkligen inse vikten av att förstå vad vi solidariserar oss med.

        • hllviken says:

          Med facit i hand konstaterar man att decenniers indoktrinering i att svensken ska vara tacksam för att hen har det så bra och följaktligen är svensken skyldig att ge bort varje överflödig smula…. ja, det är rena självmordet!

  10. Reblogga detta på corneliadahlberg och kommenterade:
    Fick några goda skratt denna underbara Pingstdag – men låt det inte fastna i halsen…

  11. ulsansblogg says:

    Reblogga detta på ulsansblogg och kommenterade:
    Ära vare den nuvarande ”moderna” Guden i höjden enligt George Orwell. Nu tar vi varann i hand och brister ut i 2-minutershatet mot de otrogna för att den intellektuella ”elit” som vi utan protester har lyckats med att tillse att DEMOKRATIN tillhör en svunnen tid. Penningen styr och för de 30 silvermynten sålde ”våra” politiker bort demokratin. Judas gläds i sin grav när han ser att senare tiders beslutsfattare har fört hans arv vidare och då utan skrupler, kortsiktigt svika sin egen befolkning på globalismens altare.

    • Savalle says:

      Judas ångrade sig djupt. Vår tids beslutsfattare visar inga tecken till ånger. Judas, i sin grav, förstår att det finns synder som begås av dem, som inte ens ångrar sig.

      Vad är uppsåtlig synd?

    • ingmedrid says:

      ANDREW WAKEFIELD:

      • Loa says:

        Åh, har Wakefield en podcast! Roligt, mer än roligt, en sådan röst får inte tystna.
        Hittade nr 17
        The Andy Wakefield Podcast Episode 17: Who is Tony Fauci? https://soundcloud.com/andy-wakefield-podcast/the-andy-wakefield-podcast-episode-17-who-is-tony-fauci
        med gäst Judy Mikovits

      • Sture says:

        @ Ingremed,
        tack för denna intressanta podcast som redovisar en alldeles ny studie färdig november 2019 och publicerad så sent som april 2020 på 2000 barn där man jämfört barn som vaccinerats respektive inte vaccinerats under det första levnadsåret. Man gick in i registren och utnyttjade fyra diagnoser som satts av andra barnläkare, däribland astma och utvecklingsstörningar. Och det var klara, statistiskt signifikanta skillnader mellan de barn som fått eller inte fått vaccinationer, till nackdel för de vaccinerade. I USA finns det upptill 6% barn som lider av utvecklingsstörningar med klar koppling till vaccinationer. Så även med astma, som kostar den amerikanska sjukvården 80 miljarder dollar per år.

    • ingmedrid says:

      Den här videon är densamma som i länken ovan (under Vändpunkt mm) men här kan den ses i sin helhet – utan att någon bryter in och kommenterar… Dr David E. Martin är en del av den pågående TRIBUNALEN – (finns i den förra tråden – del 5)… Den oerhört intressanta summering som framförs är starkt vederhäftig för den situation som har pågått under de senaste månaderna (och faktiskt ännu pågår). Allt är väl presenterat och otroligt tydliggörande!!

      – Jag hoppas och önskar att du Sture tittar på videon, och kanske återkommer med några reflektioner… Mvh, Ingrid

      Jag kollar ofta upp de personer som jag hänvisar till, och här fnns mer information om David E Martin: https://www.davidmartin.world/ (personligen tycker jag att han verkar ha en hel del intressanta infallsvinklar att komma med – som nytänkande… )

      Dr David E. Martin Exposes Anthony Fauci & the CDC for Domestic Terrorism Under the Patriotic Act

  12. Eclipse says:

    Jättebra intervju med Bobby Kennedy Jr. där Big Pharma avrättas skoningslöst. På slutet nämner han även att den fortfarande fängslade Sirhan SIrhan är oskyldig till mordet på RFK. Gärningsmannen var en säkerhetsvakt med bakgrund i en Lockheed Martinfabrik som fått jobbet en vecka tidigare. RFK träffades av fyra skott bakifrån. Sirhan Sirhan (under mind control) stod framför och hans skott träffade en annan person och en dörrpost.

    • eva-marie says:

      Bra intervju Eclipse. Klarspråk om vacciner och intressen bakom. Sorgligt med morden på både hans farbror och hans egen far. Han vet nog, eller anar sanningen bakom.

      En kämpe, trots svårigheterna med rösten. Kan inte låta bli att visa en video med hans far, Robert Kennedy, som jag råkade se nyligen, och som kändes så gripande. Man anar både sorg och vrede, men även uppriktighet, då detta spelades in efter mordet på hans bror John F Kennedy. Klippet är inte långt.

      • eva-marie says:

        Troligen hölls talet en kort tid efter mordet på M Luther King.. Men samtidigt är jag säker på att han tänkte på sin egen bror John F Kennedy också .

        • ingmedrid says:

          Tack eva-marie för att du gav mig möjlighet att se denna inspelning… – Och vilket aktuellt tema samt givande innehåll!! Det känns på något vis som om många delar / pusselbitar nu sammanfaller – för att vår värld så småningom skall bli till den vackra plats den är ämnad att vara…

          • eva-marie says:

            Ja Ingrid. Temat i talet känns verkligen aktuellt. Det skulle lika väl ha kunnat hållits i dag.
            Är tacksam att du uppskattar det.

  13. Mo says:

    Stackars Trump, hur ska han kunna hantera det här ? Kaos och anarki .

    https://www.friatider.se/har-lynchas-vita-av-svarta-mobbar

  14. Kerstin Carlsson says:

    Vill rekommendera 2 st av de senaste video på youtube av legenden, handlar om 5G, ser man dessa så fårstod iallafall jag mer av detta som nu sker…har här en ”ettikett här” som heter:, youtube.com/watch?v=sb9oyVX-Q2k

    • ingmedrid says:

      Kerstin, om jag förstår dig rätt så menar du några videos om 5G med Kennedy, eller? I vilket fall fann jag en givande och väsentlig text från den sidan där han är verksam: https://childrenshealthdefense.org/news/the-dangers-of-5g-to-childrens-health/ MEN återkom gärna med länkar till var och en av de två så får vi alla ta del av det värdefulla som du har hittat…

      • Kerstin Carlsson says:

        Hej Ingmedrid, jag har varit inne på en kanal som heter LEGENDEN, denna ligger på youtube, jag bar”snubblade över den” och fann den intressant, denna LEGENDEN hade då dessa videos inne för ca 2-3 dagar sedan, det handlade mycket riktigt om 5G och coronapndemin, det var mycket intressant som kom fram genom det som sades från de som föreläste…så gå gärna in på LEGENDEN, den är svensk…Hälsningar, Kerstin Carlsson. Tack för att Du undrade…Tyvärr så har jag lite svårt att sitta ngn längre stund vid datorn…är strålkänslig.

  15. Mo says:

    Det framstår allt tydligare att bakom protester och upplopp i USA finns krafter som vill krossa Trump. Våldsamma demonstrationer utanför vita huset.

    https://www.dn.se/nyheter/varlden/nya-valdsamma-protester-i-140-amerikanska-stader-i-usa/

    • Sture says:

      @ Mo,
      jag tror att det viktigaste just nu är att terrorstämpla de av George Soros betalda ligisterna i ANTIFA och BLACK LIVES MATTER, leta reda på dem via nätet, ställa de inför rätta och låsa in dem på kännbara fängelsestraff. Det är det enda som kommer att kyla ner dem. Det är alldeles uppenbart att deras målsättning är att förstöra för alla andra för att genomdriva sin egen agenda. Man kan ju i denna situation inte riskera det amerikanska valet. Och det är precis detta som är George Soros och ligisternas syfte.

    • Loa says:

      Betr. startskottet (förevändningen) för upploppen, George Floyds död under polis Derek Chauvins knä. Dessa kan INTE vara samme man:
      Förövaren på plats https://www.breitbart.com/politics/2020/05/29/derek-chauvin-arrested-for-death-of-george-floyd/
      Den man som häktats https://www.breitbart.com/politics/2020/05/30/bail-set-at-500000-for-derek-chauvin-in-george-floyds-death/
      Jim Stone
      http://82.221.129.208/.vk8.html
      Om man går ner en bit ser man en beställning till 18 april 2015 av upplopp i Vancouver av Friends of Democracy, ägare Jonathan Soros. Där är arbetsinstruktioner inkl. karta, samt hur man erhåller betalningen. Den nästsista sidan är extra intressant ”Approved practices”. Agitorg = agitation organizer. Actpoint = action point. Jag skulle tro LE = law enforcer. Korrupta poliser, alltså.
      Scrolla vidare ner till det aktuella upploppet i Minneapolis, där det står om hur Floyd och Chauvin båda var väktare på El Nuevo Rodeo club.

      • Mats says:

        Jag tror det kan vara en hel del fuffens med i bilden men jag tycker inte de är direkt olika Öronen hårfäste, överläppen
        Jag skulle inte kategorisk vilja säga att det inte är samma man

        • Loa says:

          Hårfästena är inte samma, och det är den äldre mannen som har mer hår, i en utbuktning framåt. Jag tycker heller inte huvudformerna är lika, även om man tänker bort glasögon och vridning. Den yngre mannens foto är krediterat ‘Ramsey County Sheriff’s Office via AP’.
          Men var AP har det ifrån vet man ju inte.

        • Loa says:

          Benjamin Crump är försvarsadvokat för George Floyds familj
          https://theconservativetreehouse.com/2020/05/31/sunday-talks-crump-on-floyd-we-dont-understand/ alltså han med slipsen…
          Artikeln är intressant om El Nuevo Rodeo club i Minneapolis, där båda arbetade. Front, penningtvätt?

        • Loa says:

          Twenty-One Questions Challenging the False Flag Death of George Floyd
          https://phibetaiota.net/2020/06/owl-twenty-one-questions-challenging-the-false-flag-death-of-george-floyd/
          Axplock:
          13. Why do the neighbors of this officer say they didn’t know he was a cop and never saw him in uniform?

          14. Why has the same attorney been hired as with all the other big supposed police killings of blacks? Attorney Benjamin Crump. The same attorney that worked on previous cases that resulted in busses bringing in rioters from outside the city?

          15. Why does store surveillance video show Floyd calmly and submissively walking with the officer and not resisting arrest while the officer gently allowed him to sit down on the side walk, and multiple officers calmly chatting with him?

          16. Why did the EMT workers (wearing Police Uniforms including bullet proof vests) roughly handle and dump the unconscious George on the stretcher? This is not how trained emergency workers lift a person with a possible neck injury.

          • Loa says:

            OCH
            Is It One Gigantic Psy-Op? George Floyd’s Coroner Was Also Jeffrey Epstein’s
            https://stillnessinthestorm.com/2020/06/is-it-one-gigantic-psy-op-george-floyds-coroner-was-also-jeffrey-epsteins/
            Floyd’s family hired the same coroner as Jeffrey Epstein’s. Dr. Michael Baden was the same guy who said Epstein did not hang himself in a jail cell.
            “We’re going to take custody back of his body, and we’re bringing in Dr. Michael Baden to perform an independent autopsy,” the attorney, Ben Crump, said

            • Sture says:

              @ Loa,
              Dr. Michael Baden, som var en fristående, oberoende obducent av Jeffrey Epsteins död (inte den officiella, som skrev obduktionsprotokollet), litar jag ganska mycket på. Han hävdade att Jeffrey Epstein blev mördad och strypt i sin cell och således inte hade hängt sig själv. Jag har sett flera intervjuer med honom på FoxNews där han hövdar just detta. Följaktligen har man gjort allt för att tysta ner dr. Michael Badens fynd.

      • Sture says:

        @ jag håller med Mats, det ena fotot är en 20 år yngre version av samma polisman.

  16. Åke i Sörmland says:

    Var det inte en Per Nuder som hade synpunkter på ett köttberg?

    • Mo says:

      Ja visst är det beklämmande att någon med så svagt omdöme blir en högt uppsatt socialdemokrat, bla finansminister under Göran Persson. Bara i ett land som Sverige kan det accepteras att en grupp svenskar förlöjligas och hånas offentligt på detta kränkande sätt. Tänk om det varit en etnisk minoritet som pekats ut på samma sätt, då hade vederbörande politiker hamnat i diskriminerings domstolen. Nu blev det istället ett rättfärdigande av att ha nedlåtande omdömen om de gamla svenskarna. Mycket stånk och stön blir det över deras kostsamhet.

      • Åke i Sörmland says:

        Dessa vi gamla förvaltade ett arv som en av världens ledande sjöfartsnationer fram till 80-talet.
        Vid den tiden hade (S) skattat och reglerat bort en hel näring, som försörjde bortåt 30K personer. I ett försök att leka företagare byggdes mängder av tankbåtar på de ”socialiserade” varven, men den svenska marknaden för fartyg var utkonkurrerad av Östasien. Istället för att anpassa sjöfartsindustrin till världsmarknaden körde man all nyttig produktion i botten och såg till att hela varvsindustrin i stort sätt blivit EN målarverkstad. Ser man på ”AIS shipfinder” så är världshaven fulla med fartyg och Sverige ägnar sig åt befolkningsutbyte.

        • Mo says:

          Ja, det var många som den svenska socialdemokratin gjorde arbetslösa, industrinedläggningar och utflyttning av arbeten. Mer än 100 000 huvudsakligen kvinnoarbeten försvann från svensk tekoindustri. Det kanske ingick i biståndspolitiken, men politikernas arbeten försvann inte den gången men vem vet hur länge vi har råd att betala deras löner.

          http://blog.zaramis.se/2013/08/03/avvecklingen-av-den-svenska-textilindustrin/

          • Åke i Sörmland says:

            Bra synpunkt. Tro dock inte att en socialist ämnar hjärtligen att hjälpa någon, ty det kan han inte, eftersom ”the mindset” är inställt på destruktion. Döm av deras gärningar, en gammal devis! Syns tydligt i våra stora förorter och nu i USA.
            Vem är den onyttiga ätaren?

  17. Åke i Sörmland says:

    Det kommer nu ut filmer på ”kastvänliga” cementblock på pallar utplacerade i de städer där ”upplopp” sker.

  18. Bertil says:

    40 år sen, a vision of the coming future från Hollywood , vågar vi att titta framåt 40 år från nu?
    Internet istället för TV, framtiden är serverad. Majoriteten av befolkning är mad as hell, och vad händer? Jo, vi skriver komentarer, vi är jätteduktiga, och jättefega, allt rinner bort, och vi bara tittar på. Vi förtjänar allt som kommer.

  19. hllviken says:

    Makteliten styr vansinnet i USA – lokala ligister hade inte kunnat organisera detta.

  20. Mo says:

    Nu vill ministrarna lära utländska diplomatkåren att rapportera på rätt sätt så att inte Sverigebilden skadas, biståndsmiljarder tycks inte hjälpa längre.

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJ75LQ/dokument-avslojar-sa-forsoker-regeringen-radda-Sverigebilden

    Men den bistra sanningen har nått världen, majoriteten av de gamla inom svensk äldrevård ingår inte välfärdssamhällets sjukvårdsuppdrag, de erbjuds palliation för att stilla avsomna. Och i Stockholm har det visat sig att hos 40-50 % får detta ske helt i ensamhet pga avsaknad av personalresurser och den vanliga anhörignärvaron har fallit bort pga besöksförbud. Och siffror talar sitt tydliga språk, 4468 aktuellt avlidna i Sverige för jämförelse 320 i Finland. Hemska siffror och stor oro för vad som ligger bakom svensk coronastrategi.

    Men även inom andra områden grumlas Sverige bilden. Det fuskas och ljugs, en gammal tradition i det svenska folkhemmet. Pisaresultaten är starkt korrigerade för att ge en bättre bild, men sanningen hinner till slut ifatt det arma landet.

    https://www.expressen.se/nyheter/qs/sveriges-pisa-framgang-bygger-pa-falska-siffror/

    Vi saknar vår gubbe med den stora intellektuella skärpan, vad hände ?

  21. peterkrabbe says:

    Utvecklingen i USA är oroande. Det blir inte bättre av att Soros får hållas ostört med finansiering och organisation av kravallerna. I uttalande efter uttalande hotar Soros med att han skall riva ner USA som statsbildning, naturligtvis i avsikt att störta Trump för att kunna införa sin egen (och sionismens) version av kommunismen. Löner betalas ut till huliganer och tegel och sten levereras till plundrare och våldsverkare. Kommentatorer går upp i falsett så snart som ett militärfordon visar sig. Trump använder militär mot FOLKET!
    På många sätt ser vi en upprepning av bolsjevismens revolution i Ryssland. Samma aktörer ligger bakom och organiserar och finansierar. Trump är tsaren som skall störtas. Trotskij har fått sin efterföljare i Soros, även om Soros bara är en gammal gubbe som gömmer sig bakom sedelhögarna, medan Trotskij höll tal på gator och torg till massorna. Massmorden på den ryska aristokratin och intelligentsian motsvaras av hetsen och, kanske kommande i större skala, mord och övergrepp på de vita. Utnyttjandet av klasskillnader är det samma.
    Naturligtvis blir det inte lika enkelt att ta över USA som det var att göra det i ett av första världskriget försvagat Ryssland. USA tar i allt större hem sin krigsmakt från den internationella scenen, frågan är bara om Trump vågar använda den i en situation som denna, när han inte ens kontrollerar media. Han riskerar att förlora valet, både om han använder militären och om han inte gör det. Media kommer att se bristerna i båda alternativen och basunera ut dem i feta rubriker.
    I Frankrike demonstrerar folket mot sin president, men under fredliga former. Kravallpolisen är ständigt närvarande som provokatörer mot demonstranter med plakat. Det är en spänd men balanserad situation. I USA handlar det om rasvåld, plundring och anarki som måste bemötas om majoriteten av befolkningen skall ha fortsatt förtroende för statsmakten. Om inte Trump återställer ordningen och garanterar säkerheten kommer Soros att bli segrare i denna kamp som programmerats att bli upptakten till presidentvalet. Om detta inträffar blir effekten densamma som under 1920-talet, en kommunism som sprider sig med hjälp av våld över stora delar av världen. Sverige kommer inte att bli något undantag, vi har redan bäddat för den utvecklingen.

    • Sven says:

      Trump har ett trumf på hand dock. Enskilda medborgare som har rätt att beväpna sig och skydda sin egendom mot Soros betalda Anarkister. Så sker redan nu på olika ställen i USA. Återigen så framgår det hur väl uttänkt USA s konstitution är från början.
      Rätten att bära vapen är inte enbart tänkt att användas för personligt skydd utan även till rätten att hävda sina demokratiska rättigheter mot övergrepp från staten eller de som vill utföra en statskupp mot den som nu är fallet.

      • peterkrabbe says:

        Det är sant. Rätten till väpnat självförsvar är en grundbult i ett stabilt, demokratiskt samhälle. Jag är uppvuxen med att min far, som var reservofficer, alltid hade en revolver och en k-pist hemma. Vi behövde aldrig oroa oss. Idag är det inkräktarna som är beväpnade istället och vi själva saknar allt skydd i en akut situation. Så kan det inte fortsätta samtidigt som polisen nedmonteras.

    • matte5958 says:

      Delar din oro här till 100% Peter. Sionisterna har försökt seriöst med klimat, COVID-virus och annat utan att lyckats.
      Här ser det tyvärr ut att kunna fortsätta eskalera. Visst – man kan beväpna sig i USA och använda sina vapen, men om detta fortsätter så kommer skjutandet att öka, sätts militär in mot aldrig så extrema huliganer så kommer MSM att fylla rubrikerna med ”Presidenten startar inbördeskrig..” etc.

      Mycket svårt att se hur Donald kan lösa/vinna detta – tyvärr! Att sionister gladeligen offrar de människor man anser nödvändigt har vi sett så många exempel på under senare sekler att vi inte behöver tvivla på att man gärna offrar ytterligare svarta för att elda på händelserna.

      Detta kommer hållas vid liv och öka ända fram till valet av våra (((vänner))), kombinerat med valfusk.

      Hade inte trott att vi skulle få detta scenario!

    • matte5958 says:

      …också förvånad att inte Donald lyckats stoppa Soros-lakejerna som kört ut tegelstenar, gatustenar…bussat fram ”demonstranter” mm. dvs samhällsomstörtande verksamhet – att inte pekat ut dem (borde vara en smal sak) och lagt kvarstad på alla tillgångar kopplade till Soros och hans företag – fängslat/åtalat ansvariga etc. Var kan du komma åt en jude bäst? Via hans/hennes plånbok givetvis…

  22. Sture says:

    @ peterkrabbe,
    men det kan också bli så att dessa kravaller blir en ögonöppnare för väldigt många väljare som av hävd röstat demokratiskt i decennier och i generationer. Allt i deras fattiga kvarter blir förstört – och vilka är det som stöder detta? Demokratiska partiet och mainstreammedia.

    Det har ju alltid varit så att kommunister, fascister, anarkister etc. satsat på att skapa kaos för att slutligen en stark man skall kunna framträda och ta ledningen. Men detta behöver inte vara en vinnande strategi utan kan vara rena fantasier av våldsromantiker.Ty vem är den starke mannen i detta fall? Donald Trump!
    Till och med i stater som Kalifornien och New York kan greppet över de demokratiska väljarna lossna. De demokratiska väljarna får helt enkelt nog. Jag tror att Donald Trump, som återigen blev tagen på sängen, snabbt reder upp detta och återställer ordningen. Trump har gått från 8-36% väljarförtroende bland de svarta på 3-4 år. Ännu fler svarta kommer kanske att rösta på honom efter denna anarki, vem vet.

    Så återstår då det gigantiska valfusket från demokraternas sida, som är svårare att komma åt. Man får hoppas att demokraterna åter missräknar sig och fuskar för lite. Man kan i alla fall räkna med att mainstreammedia kommer att rapportera oerhört uppblåsta opinionsundersökningar för Joe Biden, som inte alls står i proportion till det stöd han har.

    • Mo says:

      Det är svårt att tro att det aktuella kaoset skulle leda till större politisk medvetenhet och stöd för Trump. Förnuftet styr inte människor i stress och det är vad som råder nu bland stora grupper i USA. De som ligger bakom och som har lyckats provocera fram ett sönderfallande samhälle har stora kunskaper om just detta efter mycket lång historisk erfarenhet. Redan coronan slog hårdast mot fattiga och svaga minoritetsgrupper, 15 % arbetslöshet i april och beräknas överstiga 20% i maj. Det är främst relativt okvalificerade låginkomstjobb och lägre tjänstejobb som har försvunnet under coronan, precis som i Sverige. Butiksanställda, hotell/restaurang mm. BNP sjunker i USA i nivå med 30-tals recessionen. Och just när återstarten i ekonomin skulle börja slår upploppen till och skadar ytterligare de svagaste i samhället. Klyftor och motsättningar ökar, som Peter skriver finns fara för att den stora planerade samhällsomvandlingen snart inträder.

      https://www.vk.se/2020-06-03/kravaller-slar-mot-usas-aterstart

  23. Mo says:

    Vem ligger bakom de ökande klyftorna i samhället, är det medvetet för att ge förutsättningar för splittring som urartar i våldsamma sammansvärjningar ? Om vi fördelar samhällets resurser på ett orättfärdigt sätt så kommer för eller senare reaktionen. Man har kunnat läsa om undersköterskor inom Stockholms äldrevård som är timanställda. Det innebär att arbetsgivaransvaret är borttaget om du behöver vara hemma pga sjukdom. Med andra ord om du har symtom på coronainfektion med ändå upplever dig ha förmåga att genomföra ditt arbetspass kanske du måste välja det av ekonomiska skäl trots att du kan vara smittförande. Detta eftersom arbetsgivare inte ger dig sjukersättning vid denna anställningsform. Hade kommunen /omsorgsbolagen skyddsutrustat sin personal samt testat och låtit dem som var smittbärande vara hemma med lön hade många äldre kunnat skyddas på ett bättre sätt. På detta sparas det, då räcker inte resurserna till ! Men den sparivern tycks inte råda för meningslösa projekt. Hur skall våra krympande skattepengar användas på bästa sätt ?

    https://survey.ki.se/Survey/19836/sv

    • eva-marie says:

      Ann-Charlotte Marteus har en bra och insiktsfull krönika om äldrevården i Expressen ;
      ” Vad alla måste förstå om äldreomsorgen. ”

      Hon skriver bl a om att dagens äldrevård ersätter det som tidigare kallades ” långvård. ” Meningen är att äldreboenden skall vara mer som ett slags hem än ett sjukhus. Därför saknas till stora delar de medicinska resurserna som sjukhusen har. Hon menar också att de som får en plats på ett äldreboende, i de flesta fall , redan är sjuka och mycket sköra –
      vissa hinner knappt flytta in innan de avlider. Det har jag själv upplevt.
      Personligen tycker jag många får vänta för länge innan de som vill får en plats där.
      Sen finns det många brister som jag skrivit om tidigare , bl a stor omsättning av personal, ibland outbildad och utan erfarenhet av vård. Hygienen är också något som inte alltid prioriterats.
      När vinterkräksjukan härjade och personalen blev smittad, så blev det karensdag om man var hemma trots att man blivit smittad i jobbet. Många gick tillbaka ngn dag ” för tidigt ” med smitta i kroppen eftersom de inte hade råd att stanna hemma längre. Det finns så mycket som skulle kunna vara bättre för både de boende och personalen.

      Läs gärna Ann-Charlottes krönika som jag tycker var väldigt bra.

      • Mo says:

        Ja det stämmer, 1992 överfördes det som kallades för långvård som närmast var medicinska avdelningar inom landstinget till kommunerna genom ädelreformen. Det var en liknande överföring som skedde med skolan från statligt till kommunalt ansvar. Det var mycket som från början var bra med ädelreformen, tanken var ett de sjuka äldre skulle få mer hemlika situation med eget boende de sista åren trots medicinska och omsorgsbehov och kommunernas ekonomi var fortfarande i hyfsat skick. De kallades ofta för sjukhem och där fanns personal med medicinisk kompetens. Det fanns initialt även boende för relativt friska äldre som kallades för serviceboende där mycket av social gemenskap och service tillgodosågs. Allteftersom kommunernas ekonomi har försämrats så har äldreboende avvecklats för det billigare alternativet som innebär hemtjänstinsatser. Det finns ej längre några serviceboenden kvar vad jag vet. Den medicinska kompetensen på äldreboenden är idag mycket undermålig, de har tex inga egna anställda läkare som ingår i organisationen trots att de som idag får plats är multisjuka och mycket sköra. Samtidigt med denna utveckling har flertalet geriatriska kliniker på sjukhusen lagts ned, en invärtes medicinsk specialitet som skall ta hand om multisjuka äldre på rätt vårdnivå. Sammanfattningsvis har en åldrande befolkning drabbats av stora försämringar inom flera områden, de svaga grupperna får ofta stå tillbaks om resurserna inte riktigt räcker till.

  24. hllviken says:

    Blir det en vändpunkt / brytpunkt nu?

    • hllviken says:

      lll

  25. Pelle says:

    Blueprint or Scramble?

  26. JohanW says:

    Kina – Förändringar på gång? Håller DS makt över Kina på att förloras? En kort Film på dryga 2 min finner jag intressant och värd att lyssna på (1 känt ansikte i filmen). För min del ger det mig ett litet ”kvitto” på hur jag känner för Kinas situation och roll i världen, blanda det med Trump, Nord Korea mm så tycker jag en att pusselbit till faller på plats.

    • JohanE says:

      lyssnat på hela ”föredraget”, ca 21 min.
      Det Känns STORT tycker jag. jag har aldrig hört något liknande i mitt liv

    • Sture says:

      @ Johan W,
      Steve Bannon är ganska så fantastisk i sin förmåga att analysera världsläget. Här läser han upp ett dokument som skapats av exilkineser, som skapat en kinesisk skuggregering och tar ifrån det kinesiska kommunistpartiet deras legitimitet. Det kinesiska kommunistpartiet är helt enkelt en gansterorganisation, som stjäl produkten av det kinesiska folkets arbete. Och så är det med alla socialister och kommunister. Med hjälpa av andras pengar, som omdistribueras, så skaffar de sig en väldigt stor makt. När de skaffat sig denna stora makt kan de lägga beslag på hur stora förmögenheter som helst för egen del, fast nu i hemlighet. Denna förmögehet investeras sedan i utländska banker – fast i hemlighet. Utåt är de ett moraliskt exempel, fast i verkligheten är de genomkorrumperade.
      Jag tror inte att dagens människor förstår att utvecklingen i Kina har möjliggjorts genom de enorma kapitalöverföringar, som gjorts från väst. Och som påbörjades i och med KIssingers avtal med Kina på 1970-talet. Många tror att deras ekonomiska utveckling är ett resultat av det kommunistiska systemet, som då skulle vara effektivt. Inte alls. Kina är ett resultat av the Deep States arbete för att krossa USA och lägga grunden till NWO. Och Donald Trump är den första amerikanska president som genomskådat detta och är beredd att sätta ner foten.

  27. Mo says:

    Upploppet för striden om makten i USA har börjat, det blir en riktigt tuff match för champion Trump. Intensifierade framvällande protester som inte ens coronan lyckas hålla tillbaks. Det sprider sig som en flammande eld mot Europa. Finns det fog för ropen, orättvisor slår tillbaks med full kraft. En värld i förändring ?

    https://www.fplus.se/aclu-stammer-trump-efter-ingripande-vid-vita-huset/a/vQMElj

    På hemmaplan börjar mobbningen i demokratins namn att lätta, de etablerade partierna förstår att de inte kan hindra nykomlingens överlevnad och då blir samarbete lösningen, förnuftets revansch.

    https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/945070-kristersson-oppnar-for-samarbete-med-sd-tramsigt

    Och äntligen kom beskedet, karantänen öppnar upp och Sverige blir ett rörligare land. Vi får resa och besöka våra älskade svenska sommarpärlor. Kanske det blir en stilla morgon promenad längs den gotländska stranden vid Sudersand. Låta sanden kittla mellan tårna och hänföras av det mäktiga glittrande havet där kanske allt en gång började ?

  28. Savalle says:

    Gång på gång på gång har jag försökt att få ER att förstå vad som är på gång.

    Den enda som förstod eller ville förstå var Fiskargubben.

    Jag ger härmed min definitivt sista kommentar!

    Börja gärna med att läsa följande citat:
    https://comingworldwar3.wordpress.com/2010/05/01/famous-quotes-about-the-jesuit-order/

    Ta sedan gärna del av följande citat:
    https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.quotemaster.org%2Fimages%2F64%2F64c7af83b9f83c9e0852a6d09c22b74c.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.quotemaster.org%2FJesuits&tbnid=lpBV46kusXLaLM&vet=12ahUKEwjg7tSdjevpAhWEyioKHUjbA0QQMygBegUIARCVAQ..i&docid=zYtnSw-E_9tbnM&w=850&h=400&q=quotes%20about%20jesuits&ved=2ahUKEwjg7tSdjevpAhWEyioKHUjbA0QQMygBegUIARCVAQ

    Och följ sedan gärna upp med ett kort reportage:

    Avslutningsvis en retorisk fråga:
    – Hur har NI ALLA kunnat bortse från denna kolossala makt genom er tystnad om den???

    • hllviken says:

      Savalle, jag har skrivit om jesuiterna sedan 7 år tillbaka.

      Det är inte så i verkligheten att endast en organisation styr allt. En del säger att

      Zionisterna styr allt.
      Bank-kabalen styr allt.
      Rothschild styr allt.
      Kineserna styr allt
      Oktogon styr allt.
      FN styr allt.
      Frimurarna styr allt.
      Jacobinerna styr allt.
      Order of Malta, Order of Columbus, Order of Dragon styr allt.
      NATO styr allt…………………

      Eftersom de opererar i hemlighet är det svårt för utomstående att få en klar bild hur allt hänger ihop.

      • Not CO2 says:

        Och är man en ”äkta” foliehatt så lägger man till:

        De små Grå styr allt!
        Reptoid utomjordingar styr allt!
        De vita reptoiderna styr allt!
        Insektoid utomjordingar styr allt!
        De långa Grå styr allt!
        Nordic/Reptilians styr allt …etc!

    • eva-marie says:

      Savalle ! Jag tror många här har tagit till sig mycket av det du informerat om när det gäller Jesuiter och deras inflytande i världen. Själv har jag gjort det gnm många av de videor med Walter Veith bl a, och annat du visat på. Jag är oerhört Tacksam över allt du bidragit med !
      Är mycket mer uppmärksam på ” inklämd propaganda” och ”hjärntvätt” i filmer och brukar tänka ; ” Jesuitisk teater. ” (efter W Veiths beskrivningar) .

      Samtidigt hör man om andra sällskap också som verkar vilja ha herravälde, som Illuminati t ex. Jag kan ha missuppfattat en del, men Jesuiter och Illuminati är väl inte riktigt samma ?
      Inte alltid lätt att veta vad man skall tro när det gäller vad som sker i världen. Vad som är sant och vad som är bedrägeri. Olika grupper kanske kämpar mot varandra ?

      Savalle. Jag vet inte vad du vill att vi som tagit till oss av dina kunskaper vill att vi skall göra ?
      Har själv ibland försökt prata med folk om det, men det tas sällan emot väl då det tas som ” konspirations-teori ”.
      Du är ju också troende som jag, och vi vet ju båda att det skulle komma bedrägliga tider före Kristi återkomst.
      Jag tror du kanske också är nedstämd för att den älskade ” Fiskargubben ” inte synts till här på länge. Jag saknar honom också och det tror jag de flesta här gör.
      Du och Arga gubben betyder mycket för mig, och jag hoppas verkligen att det här inte blir det sista du skriver på bloggen !

      Jag var på väg att lägga mig när jag kikade in här och fick se din kommentar. Och nu är klockan efter midnatt och det är Sveriges Nationaldag !
      Så jag passar på att önska alla en fin dag, trots regnig väderprognos !

    • Åke i Sörmland says:

      Opinionsarbete är segt och otacksamt. Att tro att man når ut via internet i någon större omfattning är att lura sig själv. MSM har greppet väldigt gott, därför måste man finna vägar runt dessa. Ser du ingen +reaktion finns minst två svar, publiken är inte i stånd att konfrontera (för mycket på en gång) eller det är ”enbart” troll i den publiken. Små steg med igenkänningsfaktor fungerar. En försagd fråga kan vara mer värt än en bombmatta.

    • peterkrabbe says:

      Savalle, jag förstår om du börjar tröttna, eftersom du är en av de absolut flitigaste kommentatorerna på bloggen. Den här verksamheten är så långsiktig att den kan upplevas gå i snigelfart. Det är även ett dilemma för mig, som skrivit helt på ideell basis under snart ett decennium. Jag känner också att det börjar ta emot. Ändå kan jag konstatera att det pågår ett uppvaknande och att skillnaden idag jämfört med för tio år sedan är enorm. Men många av oss som är aktiva här blir också äldre och tappar lättare sugen. Är det lönt att ägna så stor tid av sin ålderdom till något som växer så långsamt att vi knappast kommer att hinna se resultatet under vår återstående livstid? När tar våra barn och barnbarn över kampen och låter oss vila och bara se på? Jag har väntat länge på den brytpunkten, men den tycks aldrig komma.
      Det är ett faktum att våra efterlevande har blivit så indoktrinerade genom sina förskolor, gymnasieskolor och universitet i samhällets värdegrund att det är näst intill omöjligt att vända utvecklingen. Man kan inte förstå det samhällsstyrda falsarium som obevekligt urholkar vår demokrati och skapar nya strukturer som väldigt få inser konsekvenserna av. Vi håller på att förlora våra möjligheter till enskilt tänkande och ifrågasättande till förmån för en anonym grupptillhörighet, där vi inte utgör någon fara för statsmaktens intressen. Ju fler röster som går förlorade, desto snabbare når staten detta mål. Kommer framtiden att minnas vår kamp för förändring? Sannolikt hamnar vi istället i deras bokbål. Det handlar därför om en kamp mot tiden, att utnyttja det kommande halvåret till att bygga en plattform för Trump att slutligt sätta käpparna i hjulet för den sionistiska globalismen. Kanske avlöses den kampen av en kamp mot en asiatisk totalitär invasion. Kanske når världen en konsensus istället som leder till den tusenåriga freden, som redan Nostradamus siade om på 1500-talet.
      Vi vet helt enkelt inte, men kan vara säkra på att om vi inte försöker stoppa det så tar de onda makterna i världen över snabbare än vad någon kunnat tänka sig. Det är för tidigt att lägga ner vapnen, vi får försöka kämpa i alla fall året ut….

      • Savalle says:

        Jag ber så enormt mycket om ursäkt till dig Peter och ALLA ER andra. Jag ska försöka att inte lägga ner vapnen än, men jag behöver en paus. Jag hoppas att finna balans igen.

        – Eva-Marie, du har alldeles rätt. Jag är nedstämd för att den älskade ” Fiskargubben ” inte synts till här på länge. Vi har stöttat varandra genom åren, men jag gav alldeles för lite stöd senaste tiden och jag ångrar det djupt. Jag förstod inte.

        – Ja, Peter, jag upplever att vårt arbete går i snigelfart. Det känns ofta hopplöst att försöka få människor att komma ut ur hjärntvätten.

        – hllviken, visst är det svårt att veta vilka det är som styr i det fördolda. Men jag är fullständigt övertygad om att Katolska kyrkan innehar en mycket viktig huvudroll.

        Tack så mycket för era kloka och vänliga svar! Jag tar lite ”semester” nu och försöker sedan få kraft och vilja att återvända till Er på fronten i kriget mot fienden i mörkret.

        Lycka till, NI ALLA!

        • eva-marie says:

          Savalle. Det gläder mig att du , efter lite vila , vill återkomma hit till bloggen !

          Jag förstår hur jobbigt det kan vara att känna skuld över något man tycker att man borde gjort.
          Många har säkert varit med om det. Jag har upplevt det själv vid ett par tillfällen i livet.
          Och hur det än är med ” Fiskargubben ”, så är jag säker på att han visste ( och vet ) att du är och har varit hans trogna kamrat och följeslagare här och på andra bloggar. När du tidigare var borta från bloggen, så skrev han att han saknade dig här ! Och du kom tillbaka . Det tror jag gladde honom väldigt mycket !

          • Savalle says:

            Ja, Fiskargubben var nog, trots allt, och trots den kritik jag i affektion en gång riktade mot honom, den som framför allt, direkt och indirekt, givit mig kraft och inspiration att fortsätta denna mödosamma kamp för det goda.

            Fiskargubben, som blev ”Arga Gubben” efter det att han stängts ned från bloggen av krafter som hyste fruktan för hans ord, är för mig – och förmodligen många fler – en enorm källa till vishet, hopp och tro på en god makt.

            Jag hoppas enormt att vår Fiskargubbe kommer tillbaka.

            • peterkrabbe says:

              Arga Gubben har aldrig ”stängts ner” från denna bloggen. Hans beslut om att skriva eller inte skriva är helt och hållet hans egna, ingen har påverkat honom i negativ riktning. Tvärtom har han alltid varit en uppskattad medarbetare under många år. Har du missuppfattat något här? Kanske har han problem med sin hälsa, kanske berättar han själv. Jag kan aldrig ställa krav på någon att medverka som av personliga skäl inte längre orkar eller vill.

              • Savalle says:

                Peter, jag menar verkligen inte att det skett genom dig, men både Fiskargubben och jag själv har tidvis haft problem med att posta kommentarer, inte bara här, utan på flera andra bloggar.
                Det var i samband med sådana problem som han blev Arga Gubben.

                Så här skrev Fiskargubben när han bytte signatur till Arga gubben:

                ”Arga gubben says:
                22 oktober, 2018 kl. 01:45
                Jag kan inte posta och därför byter jag signatur. Vi får se om jag kommer fram nu. Fisherman fungerar inte.”
                https://peterkrabbe.wordpress.com/2018/10/20/globalismen-en-aterblick-i-vantan-pa-en-regering/

                Jag är mycket orolig för Fiskargubbens hälsa. Många gamla människor lever mycket farligt nu i corona-tider.Fiskargubben och jag har tidigare haft kontakt via mailen, men nu får jag inget svar. Han har skrivit mycket regelbundet även på Lars Berns blogg under många år, men skrivandet upphörde abrupt på båda bloggarna för drygt en månad sedan.

                • peterkrabbe says:

                  Jag skall också försöka få kontakt via mailen, men vi vet alla att Arga gubben en längre tid har haft problem med sin hälsa, så problemet ligger nog snarare där än i tekniska omständigheter.
                  Tack för påminnelsen om min artikel ovan, den skrevs 2016 och återpublicerades 2018 och är lika aktuell idag, bortsett från att Hollande ersatts av Macron. Kanske är det ett faktum som gör att vi verkligen kan tala om förändring i snigelfart. Eller ingen förändring alls. Igår blev jag uppringd av en ytlig bekant jag hade för femtio år sedan, som frågade om jag trodde själv på det jag skrev och varför jag sysslade med påverkansoperationer…..Att försöka förklara att de verkliga påverkansoperationer vi har i vår tid står offentliga media med SVT i spetsen för, inte våra små sanningsspridare på sociala medier, känns verkligen som att få börja om från början. Det är tungt och kräver kraft för att orka fortsätta, så vi är fler i samma båt.

                  • Savalle says:

                    Tack, Peter!

                    Låt oss alla hoppas att vår kära Fiskargubbe kommer tillbaka med all sin vishet, omtanke och kunskap!

                  • Mo says:

                    Peter, du gör ett fantastisk jobb, sanningen uppskattas även när det svider. Vi kan väl inte leva i en sagovärld ! Vi är glada över att du orkar, du påverkar och på sikt blir det bättre.

                    https://www.journalisten.se/nyheter/ledarskribenten-mats-skogkar-ska-omplaceras-efter-privat-tweet

                    • peterkrabbe says:

                      Tack Mo, all uppmuntran är mer än välkommen!

                    • peterkrabbe says:

                      Mats Skogkär var länge det enda ljuset i mörkret på Sydsvenskan. Det är ofattbart att han stått ut så länge tillsammans med en redaktion som bara kan kallas politiskt korrumperad. En borgerlig tidning av format blev en simpel vänsterblaska efter Bonniers övertagande. Heidi Avellans uttalande om ”vår opinionsbildning” visar mycket tydligt hur ägarna använder sitt media för att försöka omprogrammera våra åsikter. Sortera och värdera nyhetsmaterialet, som en annan dinosaurie på redaktionen, Per T Ohlsson, skrev vid ett tillfälle. Jag sa upp prenumerationen på denna tidning för tio år sedan och har inte saknat den en sekund.

                    • Mo says:

                      Det var väl inte särskilt klokt av Heidi Avellan att så öppet redogöra för sin opinionsbildande ambition när hon företräder ett marknads monopol som Bonniers har utvecklats till. Det man kan hoppas på är att snärjda journalister hittar andra vägar.

                    • Savalle says:

                      Ja, Mo har helt rätt. Peter, du gör ett fantastisk jobb och vi är glada över att du orkar.

                      Det är tungt och kräver kraft och vi sitter i samma båt. Just nu är jag tom och besviken orkar inte bidra, men jag hoppas på att det arbete som görs för att människor ska ta ställning för en bättre värld bär frukt någon gång.

        • Sture says:

          @ Savalle,
          du skriver: ”Ja, Peter, jag upplever att vårt arbete går i snigelfart. Det känns ofta hopplöst att försöka få människor att komma ut ur hjärntvätten.”

          Du har varit fantastisk under mycket, mycket lång tid med allt som du har bidragit med. Men du saknar tro på det goda – för dig tycks ondskan övermäktig. Men den är inte det. Den katolska kyrkan och jesuitorden är i själva verket en ”koloss – på lerfötter”. Gud har berättat på många ställen – inte minst i Lorber – att han skall förgöra den katolska kyrkan (inte hängivna katolikernas tro på Jesus Kristus). Han kommer också att förgöra Islams lära och fariséismen. Och detta kommer att ske nu snart. Samhället kommer inte att bli så som jesuiterna, sionisterna, bankmaffian etc., etc. föreställer sig, dvs. en NWO med övriga mänskligheten som slavande halvrobotar, som är ”mind-controlled”. Det kommer inte att gå så – även om dessa människor arbetar intensivt för detta. Vad som istället kommer att ske är att himlen kommer ner till jorden, dvs.människornas tankar och känslor visas på utsidan vilket gör det omöjligt för onda människor att bedra goda – och vi blir alla lite som synska människor. Så ser framtiden ut. I denna övergångsperiod kan det dock säkert hända mycket, som man inte ens vågar tänka på. Men de som på djupaste allvar ber om hjälp, kommer att få hjälp.

          När det gäller ”snigelfarten” så kan det hända och kommer säkert att hända någonting som får alla människor att plötsligt vakna upp. Och då har allt det som du gjort under alla år inte att ha varit förgäves. De kommer att komma ihåg allt du har berättat för dem. Då var de inte mogna att förstå helheten – men nu har ögonen öppnats på dem. Kvantiteten övergår i en ny kvalitet. Det är ungefär som när man kokar vatten. Man märker ingenting särskilt förrän det plötsligt börjar koka – och bubblar över. Förändringen sker snabbt.

          • Savalle says:

            Tack så enormt mycket för dina så uppmuntrande ord, Sture!

            Du har helt rätt. Vi ska – i allt detta mörker som råder nu – trots allt, fokusera på det hopp som vi ges.

            Jag har förresten nu läst några av Jakob Lorbers böcker och jag är överväldigad av den omtänksamhet, vishet och allt det hopp som förmedlas genom dem.

            Min tanke just nu är att jag ska inhämta mer kunskap som ger hopp och att jag i fortsättningen ska lägga tyngdvikten på det som bygger upp det som är gott.

  29. Mo says:

    Savalle, vi vet och förstår och du har bidraget med stor kunskap, tack för det. Men det är som hllviken skriver oerhört komplext med flera olika organisationer som ingår och samverkar, detta är väl tanken för att förvilla. Illuminater och frimurare är tex deras viktiga budbärare som vill verka utan att synas. Zionisterna är väl främst en politisk organisation som värnar sin egen folkgrupp. Det viktiga är att de alla har sina rötter i religionen och utövar sin makt via penningsystemet. Och då måste vi fråga oss vilken GUD de företräder.
    Ensam är inte stark, vi behöver dig här och lämnar du så betänk att det är precis det de önskar.

  30. Mo says:

    WHO skärper sina regler och vill att regeringar uppmanar sina befolkningar att bära munskydd på allmän plats där smittspridning kan förekomma. Vad vill denna maktfullkomliga men inkompetenta organisation, hetsa till rädsla och ofrihet ? Det blir följden om vi alla skall påminnas om de faror som alltid finns omkring oss, men vi blir starka just genom att bemöta och bekämpa hoten. Förkylningar, influensa, magsjuka osv är en del av vår värld, har och kommer alltid att finnas. Varför skall vi plötsligt göras så medvetna om risken om inte för att underblåsa rädslan och bryta ned oss. Titta på FHM statistik, många blir sjuka, majoriteten överstår väl om det inte finns någon annan bakomliggande sjukdomsfaktor. Människan är oerhört stark och utvecklar motståndskraft mot infektioner. Tack och lov står Tegnell emot, i Sverige skall vi hålla oss hemma vid symtom på sjukdom och inte röra oss fritt med munskydd.
    USA lämnar WHO, klokt beslut av Trump. Fler följer efter. När skall Sverige genomskåda denna organisation, globalist företagens högra hand vars uppgift tycks vara att sprida produkter och panik i vårt samhälle.

    https://svenska.yle.fi/artikel/2020/06/06/brasilien-hotar-lamna-who-i-usas-fotspar-viruset-sprids-med-fart-i-landet

    • eva-marie says:

      Jag håller med dig, Mo.
      WHO verkar vara en skurkorganisation i mitt tycke. Jag blev glad när Trump verkade ha genomskådat dem. Och som du skriver, fler följer efter.

      Filmen ” Truman show ” , som liksom många andra filmer, visar oss framtidsscenarior på ett manipulativt sätt ( Tack Savalle ) innehåller en sekvens som jag tyckte var extra komisk sist jag såg den. Truman besöker en resebyrå och får till sin förskräckelse se en affisch på väggen med ett störtande flygplan. Och texten på affischen löd ;
      ” Se upp för terrorister, sjukdomar, vilda djur, farliga resor ”.
      Här kan man tala om att det mesta slagit in.

      Vi skall helst gå omkring i ansiktsmasker och vara livrädda för varandra och för allt annat också. Vi skall fås till lydnad genom skräckpropaganda.

      • Mo says:

        Så sant, vi är inte rädda för vargen eller sjukdomar, vi har tillräckligt med land för att odla vår mat och skog för att bygga våra hus. Vi gläds åt att skaffa de barn vi behöver och VI har en kärleksfull GUD.

    • Åke i Sörmland says:

      Filter som skyddar mot så små partiklar som virus och nano måste bli så stora, att varje person skulle behöva dra på en släpvagn.
      I övrigt så visas på bilder från USA att kuppmakarna rör sig i tätpackade led utan några skydd och poliser som knäböjer inför mobben. Vanligt folk skall ”låsas in”. Någonting stämmer inte här.
      Buset har en gemensam nämnare – ryggsäck. De måste ju känna igen sin gelikar i bruset – med symboler? De ”arbetar” tydligen i tre skikt där de verkliga instigatorerna finns i skydd längst bak. Ett annat tecken på samordning är att detta händer mest i (Dem)-stater.

  31. JohanW says:

    En ”fri tanke”.

    idag finns det runt 170 000 förseglade åtal i USA som byggt upp under dryga 3 år. När kommer dessa ”öppnas”? Vem blir först?

    ”The first arrest will shock the World – Hello George”.

    Denna fras har funnits länge, många har trott på Busch och visst hade det chockat världen men om man ser på allt koas idag efter Floyd’s död tror jag att detta skulle chocka än mer och vara ännu bättre väckarklocka som behövs för att få gemene man att förstå att något är väldigt fel i vår värld.

    Det avgörande här är ju isf att han inte dog och det finns ganska många olika ”bevis/teorier” som gör att man kan fundera på sanningshalten i den officiella rapportering (och när senast förmedlade MSM sanningen?)
    Helt klart har fallet Floyd blivit global och har en enorm social spridning –

    • Åke i Sörmland says:

      Det vore nog en ”Tsun Tzu-snyting” om Floyd dök upp levande. Hur då förklara all denna förödelse, i namn för vad?

    • Loa says:

      Oj, de där sealed indictments höll man ju på att glömma! Vi hoppas rättvisans kvarnar kan mala och trumfa våldet på gator och torg.

      Floyd är död. Han hivades som en säck – hängande huvud vid nacktrauma..? – in i ambulansen, av tre POLISER.
      (En sådan begravning hade han ju aldrig kunnat drömma om! Och Biden är där för att hösta poäng.)

  32. Loa says:

    Söndag kväll partiledardebatt om corona. De har varit tvungna att släppa fram Löfven (i magenta-slips). Gissa om S varit nervösa. Men programledaren var uppenbarligen tillsagd att ha silkesvantar; redan första frågan var positivt ledande.
    Alla Löfvens svar var svammel; man tappade tråden och fokus. LAS dök upp kvickt även denna gång… Ingen debatt! Bara en-fråga-ett-svar. Nästa!
    C-personen Anders W Jonsson var mycket bra, tydlig och koncis. Bara han tog upp brist på syrgas på äldreboenden. Ingen nämnde den aktiva dödshjälpen därstädes med morfin, som är den största liemannen av Sveriges horribla dödstal. Med äldrevårdens ”organisation” var detta logiskt, väntat, glasklart. Negligeringens sluttande plan under decennier – ner till ättestupan. Gradskillnad.
    https://www.youtube.com/watch?v=OXDGYco_ZVA 11 min.
    Jon Tallinger ”SR får fördjupad info!!!!”

  33. Paulie says:

    Trump är en sionist och en del av kabalen. Vem tror du nyligen implementerade utegångsförbud och Operation Warp Speed i USA? Trump. Vi får klara oss själva

  34. Mo says:

    Kan det finnas substans i utspelet att vänstern genom en stor etnifierad segregerad underklass i Sverige vill skapa våld och anarki i landet. Ja och inte minst tankeväckande är påståendet om det kommer från en värld som har bättre insyn i hur några vill omstörta och styra världen. Hur har Sverige så aningslöst hamnat i ett tillstånd där våldet alltmer tar över i samhället. Hur har problemen så effektivt kunnat sopats under mattan i decennier och hjärtan och armar öppnats för en utveckling som vi totalt har tappat kontrollen över. Och faktiskt är det svårt att se att någon politiker skall kunna ta kontroll över det de själva i så stor utsträckning har bidraget till att skapa.

    https://samnytt.se/flyttbil-plundrad-under-upploppen-hade-sonen-sett-detta-hade-han-aldrig-vagat-bo-har/

    https://nyheteridag.se/har-plundras-butik-i-nordstan-efter-blm-demonstrationen/

  35. Mo says:

    Det här stärker ytterligare vänsterns/socialdemokratins strategi att genom massiv invandring skapa en stor segregerad grupp och genom dem i ett elitiskt system ta kontroll över samhället. Samma modell som övertagandet och bildandet av forna Sovjet.

    https://www.friatider.se/ylva-johansson-s-oppna-alla-granser-invandring-ar-det-normala

  36. Sture says:

    Ligisterna som löper amok i USA och i hela världen har planerat allt detta under lång tid. I denna video visas att George Soros inte bara via sina NGOs har organiserat Antifa och Black lives Matter utan många fler organisationer, t. ex. något som kallas Sunrise och som går ut på att träna minderåriga i våldsaktioner:
    https://www.bitchute.com/video/7yqeydWaQBzK/

    • Loa says:

      Tack!
      Deep State Freaking Out Part I: Playing the Race Card (Badly)
      https://phibetaiota.net/2020/06/deep-state-freaking-out-part-i-playing-the-race-card-badly
      Först:
      En mycket rolig teckning, klicka för förstoring. Särskilt de som plaskar i bakgrunderna…
      Sedan analyserar R D Steele det Floyd-initerade våldet:
      ” with Al Sharpton the Zionist servant and Joe Biden the Deep State front man from Wall Street and Delaware, doing the dance. The riots have been contrived with collaboration from Deep State and Zionist Department of Homeland Security assets in local police forces, and very possibly the use of carefully developed incendiary kits and possibly directed energy weapons controlled by rogue United States Air Force elements seeking to bring down President Trump. Evidence mounts that Floyd was pre-planned; the killer cop was a hired mercenary, and the wrong man has been arrested. Black leaders across the country are condemning the protests that are being carried out by paid provocateurs, out of state people including Somalis possibly earning $1500 a day; and young white liberal dumb asses who don’t know when they are being played. ”

  37. Eclipse says:

    https://www.centerforhealthsecurity.org/our-work/Center-projects/completed-projects/spars-pandemic-scenario.html

    Så då vet vi att nästa planerade virusutbrott heter SPARS.

    * * * * *

    Bonustillägg:

    Väntar just nu på återbäringen från Skatt6v6rk6t som kommer till välbehövlig användning den 25:e. Ännu en intressant logga, eller hur?

  38. eva-marie says:

    Dagens presskonferens om Palmemordet var väl ingen direkt överraskning precis.
    ” Den ensamme gärningsmannen ” åter igen. Jag hade i och för sig inte väntat något annat.
    Måste säga att jag håller med Leif GW Persson när han säger att någon lösning på mordet inte presenterats, utan mer är åklagarens egen tolkning.
    Citat ;
    ” Han har inte presenterat någon lösning på Palmemordet. – Möjligen att vi har fått bevittna att ännu ett brott begåtts, nämligen förtal av avliden. ”

    Utan ngn teknisk bevisning får den utpekades anhöriga nu leva med det här.
    Dom är säkert inte de enda. Hur många har på falska grunder pekats ut som
    ” gärningsmannen ”?
    Varför inte bara lägga ner utredningen? Dyker det upp riktiga bevis senare kanske det går att ta upp den igen ?

  39. Eclipse says:

    ”Bevisningen” mot Skandiamannen består i att hans vittnesmål inte stämmer överens med övriga vittnesutsagor. Ingen teknisk bevisning och inga nyheter som inte polisen varit medveten om i trettio år presenterades. Trots detta sluter sosseriet omedelbart upp bakom Petersson och det ”nya” förslaget på ensam galning.

    Mårten Palme, som tidigare varit helt säker på att gärningsmannen var Christer Pettersson, är nu plötsligt övertygad om att Engström är den skyldige: ”ganska starka bevis”, ”ingen anledning att betvivla”. Ingvar Carlsson: ”väldigt trovärdig genomgång”, ”dags att blicka framåt”. De hade dock önskat mera konkret bevisning.

    Förut var de bombsäkra på att gärningsmannen var Christer Pettersson:

    https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=803896

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPLk8k/ingvar-carlsson-saker-pettersson-skot-palme

    • eva-marie says:

      Ja Eclipse. Det är mycket som känns märkligt här. Om dom vetat om de här sakerna så länge utan att göra något åt det, så varför just nu ?

      Och att Mårten Palme är så säker, trots att han samtidigt är besviken på bristen på teknisk bevisning , känns ju konstigt. Tidigare var det Krister Pettersson, som du skriver. Lisbeth Palme pekade väl också ut Krister Pettersson som den skyldige. ( Lite komiskt med åklagarens namn)

      Jag tvivlar ändå på både Krister P och denna Skandiaman som gärningsman ( eller -män om de var flera).
      ” Väldigt trovärdig genomgång ” enligt Ingvar Karlsson ! Tyvärr Ingvar, den var inte så trovärdig.
      De , politikerna och utredarna , tycker nog mest det är skönt att kunna lägga fallet bakom sig.

    • Loa says:

      Mårten Palme och Ingvar Carlsson har LÅNGvarig erfarenhet av att spela med. Ser ju nästan spontant ut; journalister frågar, de presterar svar och önskvärda reaktioner.
      Ole Dammegård: Statskupp i slow motion.

  40. Sture says:

    Här har vi en gärningsman, som bevisligen lämnat sin arbetsplats kl. 23.19 för att någon minut senare råka stöta på makarna Palme på Sveavägen och skjuta honom en och en halv minut senare (kl. 23.21.30). Han ägde inga vapen men just denna kväll – som av en händelse – råkade han ha ett vapen på sig, som han förmodligen stulit av vän med stor vapensamling.
    Efter att ha mördat Olof Palme stannar han kvar på mordplatsen för att informera om allt han sett och utsätter sig för polisens många förhör. Hur dum får man vara om man just har mördat Sveriges statsminister? Om han hållit i ett vapen, var har han då gjort sig av med detta? Och finns det inte risk för att poliserna skulle söka efter krutrester på hans händer eller kläder? Normalt har polisen inga som helst svårigheter att lukta sig till när någon ljuger – så i så fall tog han allt en ordentlig risk.
    Denna presskonferens blev allt en riktigt flopp. Men bra att ha någon att skylla på.

    • eva-marie says:

      Ja, visst var det en flopp. Pratade med en vän, som sa att han kände flera som väntade spänt på den här presskonferensen, eftersom de trodde att det skulle komma fram en tydlig bevisning. Själv misstänkte jag att de skulle skylla på den här ”Skandiamannen”. Och MSM har skrivit om honom också flera dagar innan.
      Men det är, som sagt, bra att ha någon att skylla på. Bekvämt för dom att han inte lever längre.

    • Mats says:

      Varför kom detta nu, är det för att teater mordet varit på tapeten o att det bränns
      Jag är ingen förespråkare av den teorin men det här är skumt

  41. peterkrabbe says:

    Denna Swebbtv-intervju med den fortfarande kristallklara och levande Leif Ljungqvist visar väl fullt tydligt att Palmekommissionens svammel om Stig Engström är rent nonsens. Syftet kan ju inte vara något annat än att kunna lägga ner den kostnadskrävande utredningen en gång för alla, vilket blir möjligt om skulden läggs på en avliden.

    Det är en ren skandal att en person namnges och utpekas som skyldig utan rättegång, trots att denne eller anhöriga saknar möjligheter att försvara sig. Hur djupt skall det svenska rättsväsendet tillåtas falla?

    Frågan om vem som höll i pistolen är sekundär, det vet alla som har inblick i det politiska skeendet vid tiden för Palmemordet. Man mördar inte en statsminister bara för att man tycker att han är en drummel, man gör det för att hans roll i storpolitiken (läs USA- Sovjet) blir ohållbar för vissa intressen. När man vägrar lösa mordgåtan trots starka indikationer i annan riktning visar det bara att den styrande makten har fingrarna i syltburken och att sanningen riskerar att poppa upp vid något olämpligt tillfälle. Enda sättet att undvika detta är att skapa en anledning att lägga ner förundersökningen. Det har man nu gjort. Inte ens de borgliga regeringar som suttit efter mordet har haft kraften eller viljan att lösa upp de politiska knutarna.

  42. Sture says:

    @ peterkrabbe,
    det mest suspekta i hela denna sörja är Hans Holmérs roll. Hans Holmér var chef för SÄPO, men reste året innan Palmemordet till USA för att ”studera hur de bekämpade knark”. Efter att ha varit där i ett helt år kom han hem strax innan Palmemordet och blev då Stockholms ”Länspolismästare”, således den som skulle ha befälet över en sådan här utredning, ifall t. ex. Palme skulle mördas. Jag minns detta väldigt tydligt eftersom jag bestämde mig för att lägga det på minnet.
    Vid tidpunkten för mordet befann sig Hans Holmér uppe i fjällen med sin fru, på bekvämt avstånd från Stockholm – höjd över alla misstankar. Han, som aldrig någonsin sysslat med mordutredningar och inte kände till hur sådana utfördes, skulle sedan bli den som ledde utredningen av det viktigaste mordet i Sveriges historia och lade i denna egenskap beslag på allt utredningsmaterial och släppte ingenting ifrån sig. Känns det igen? Precis så som FBI betedde sig mot Dallas polisens utredning av mordet på Kennedy. FBI lade beslag på allting. Det finns ingenting som luktar mera skunk än just detta.
    Och alla vana mordutredare är överens om att denna mordutredning har varit exceptionellt dålig och orsaken till att man aldrig kunnat finna Palmes mördare. Men det var kanske det som var meningen med Hans Holmér som mordutredare.

    • Loa says:

      Hans Holmér var i Stockholm på mordkvällen och kördes runt av sin chaufför Rolf Dahlgren.

    • Eclipse says:

      Jag vet inte om Borlänge som ligger 19 mil från Sälen kan kallas för fjällen. Holmér ska ha övernattat där på väg till Vasaloppet. Men ingen har sett honom eller hans fru Åsa på hotellet, enligt Sven Anér som 1988 fick uppgiften från Scandics receptionschef Maj Lundén att inga hotellhandlingar visade att Hans Holmér varit där.

      Holmérs chaufför Rolf Dahlgren uppgav att han hade hämtat Holmér i Falun och skjutsat runt honom i Stockholm från 22:30 på mordkvällen, bl a förbi mordplatsen sju minuter efter mordet. 22:45 klev Holmér ur vid Mariatorget, gick in i en port och samtalade med en man som gav honom en tidning. Några minuter före klockan 23 hämtade de upp en man i 60-årsåldern vid Operan som släpptes av kring Odenplan. Dahlgren hade på eftermiddagen skjutsat samme man från Centralen till Slottskajen till Polishusets garage, på uppdrag av Holmér. Framåt 23:30 klev Holmér ur på Hagagatan för att samtala med en man i 25-årsåldern, varpå Holmér återvände till bilen och berättade att Olof Palme blivit skjuten. Vid midnatt hämtade de en kvinna i 50-årsåldern på Norr Mälarstrand som sedan skjutsade till Sundbyberg. Strax före 00:30 släppte Dahlgren av Holmér vid Mälarhöjdens tunnelbanestation, där han klev in i en väntande mörkblå Volvo, efter att tydligt ha påmint sin chaufför om hans tystnadsplikt.

      1990 ringde poliskommisarie Gösta Söderström upp Rolf Dahlgren och fick bekräftat att han kört runt Holmér mordnatten, men i polisförhör senare samma år förnekade Dahlgren att han varit i tjänst mordveckan samt att han skulle ha talat med Söderström. I februari 1991 sändes dock ett program i TV3 där Dahlström genom sitt brevinkast uppgav för reportern att han utsatts för påtryckningar att inte berätta. Holmér kommenterade att detta var sinnesförvirrat svammel. Dahlgren tog sitt liv 1994.

      Holmérs ”älskarinna” var, enligt polisinspektör Kaj Hahne, Ebbe Carlsson. Båda dog i AIDS. Men enligt Hahne så var det Ebbe som Holmér var i Dalarna med och på vägen tillbaka hade han fått för sig att det var kurder som låg bakom mordet. Enligt kolleger i Palmegruppen var inte Holmér i Borlänge utan i Solna hos sin älskarinna. Nog är Dahlgrens uppgifter mest spännande, med tanke på hur detaljerade de är?

      Det är sannerligen en härva av olika märkliga berättelser som utgör detta fall, varav sagan om Skandiamannen är en av många.

    • Eclipse says:

      @Sture, för noggrannhetens skull var Holmér SÄPO-chef 1970-76, polismästare i Stockholm 1976-87, varav länspolismästare från 1984. 1983 var han ordförande i regeringens narkotikakommission.

      • Sture says:

        @ Eclipse,
        du har rätt. Jag kunde lätt kollat upp detta på Wikipedia. Var mest inriktad på att en SÄPO-man åker över till USA under ett helt år – för att överlägga med FBI/CIA?

  43. Idag är det dagen efter sista spiken i Palmes kista: Och ett gott råd till Löfven & Co när det nu gäller att göra en kommission för att undersöka vad som gick snett när Sverige hamnade i värstingklassen när det gäller Coronadöden.: Anställ Krister Petersson att leda den kommissionen. Då kan han skjuta skulden på de snart 5000 som redan dött.

    Det är inte fullt ut ironi, för hade alla tagit del av våra hälsoråd, tex att se till att ha hyfsade kolesterolvärden (Inga Statiner), Tagit D-vitamin+ zink och vid lätt infektion förse sig med C-vitamin och kolloidalt silver så hade dödstalen varit signifikant lägre.
    Ingemar Ljungqvist

    • Mo says:

      Ja kanske vi äntligen kan avsluta kapitlet Olof Palme, det blir väl inte så roligt att förknippas med SKANDIA i framtiden, ett nersolkat varumärke. Men det finns många fastighetsmäklare att välja på så det löser sig nog… Enkla hälsoråd är nyttig mat med måtta. Därtill frukt,bär och grönsaker, röd-blå-grön röra, undvika vitt mjöl och socker. De dagliga promenaderna någon timma i vacker grönska eller i den fläktande vinden längs en strand. Till kvällen njuta av musik som tränger in i själen eller en läsvärd bok, då är livet som bäst.

  44. Åke says:

    har man tittat på (S) internt? Var SM en propp för interna avsikter? Detta för att få fram VSM:n att ta över. Planerad succession?

  45. eva-marie says:

    ” Sänd ut ditt bröd över vattnet, ty i tidens längd får du det tillbaka. ”

    Ett fint ordspråk ur Bibeln som på sätt och vis handlar om att skörda vad man sår, men på ett lite annorlunda sätt. Fick förklaringen en gång, att vi skall fortsätta göra det vi tycker är rätt, trots att det ibland känns meningslöst. Att ge ut, utan att se någon direkt belöning. ” Ut över vattnet. . .”
    ” I tidens längd får man det tillbaka ”.

    Här en ganska ny video från maj med Walter Veith. Har inte hunnit se hela. Bara en del i början, men innehållet verkar intressant. Handlar bl a om tillståndet i världen i dag. Och tillbakablickar på när och hur det kristna budskapet började spridas m m.
    ( W Veith är Sjundedagsadventist. Jag är inte det, men kan sympatisera med mycket där. Och W Veith är inspirerande att lyssna på)

  46. Sture says:

    Med tanke på situationen i USA skulle jag vilja introducera Larry Elder för dem av er som inte känner till honom. Han berättar här om sitt förhållande till sin far, som gjorde det möjligt för honom att studera vidare och bli advokat. Han är idag en mycket uppskattad radio- och TV-röst på många kanaler och driver sedan 20-30 år en egen radiokanal. Far och son hade ett mycket ansträngt förhållande, minst sagt, tills fadern en gång fick möjlighet att berätta om sitt eget liv. En mycket rörande historia

    • mats says:

      Bra
      För de intresserade rekommenderas intervjun av då liberale Dave Rubin från 2016. Där talas om Elders syn på BLM

  47. Åke i sörmland says:

    Nytt uttryck i svang: The Deep Church! Ring a bell?

  48. Åke i Sörmland says:

    en brytpunkt som inte synts i bruset är/var detta sprayande över himlen som pågått under många år och som plötsligt ficks att sluta vintern 2018. Sommaren som följde med sina märkliga moln och starka solstrålning har det varit helt tyst om.
    Solens corona var mer ett grundämnes-strålningsspektrum än en ”regnbåge”.
    50-talets insektsmoln, som nästan krävde skyddsglasögon vid cykelfärd på småvägarna, är helt borta.
    Även i smått är historia viktigt.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: